Het echte werk.... - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Het echte werk.... - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Het echte werk....

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 September 2015 | Kameroen, Kumbo

...Is begonnen. Gisteren was nog een vage day-after dag na de vrijdag met het grote Annual Assembly gebeuren. Ik had voor mijzelf maar het werk van enquêtegegevens verzamelen bedacht zodat ik in ieder geval iets kon doen. Ik had al een beetje voorzien dat Divine even de weg kwijt zou zijn en niet zo goed zou weten waar te beginnen. Ik laat hem deze week nog even zweten op zijn eigen werk maar ben bang dat ik binnenkort toch echt ga ingrijpen op zijn planning en ideeën over het voorbereiden van besprekingen met scholen. Voor nu laat ik hem nog even worstelen met de ervaring en uitkomsten van vrijdag.
Ondertussen is vandaag een begin van de planning voor schoolbezoeken duidelijk geworden en heb ik met Esly een kort gesprek gehad over de verwachtingen ten aanzien van mijn werk. Mijn main focus zal liggen bij het Community Leadership Programma (CLP -> ze zijn hier wild van afkortingen) en ik zal veel ondersteunen bij het ontwerpen en faciliteren van workshops voor Quality of Education (ja wel QE). Als ik dan nog tijd en energie over heb mag ik ook buiten de deur snoepen. Ideeën van Esly waren samenwerken met DUCTU, een jongeren organisatie en een teacher trainer college had haar gevraagd of ik daar wat kon doen. Verder had ik zelf nog bij het Himalayan Institute (waar ik dit jaar logeer) een afspraak met Yao over reading clubs. Dus al met al hoef ik mij niet te vervelen in de toekomst.
Maar na de planning die ik vandaag onder ogen kreeg moet ik nog maar afwachten of ik überhaupt nog wel eens thuis zal zijn. In de komende maand ben ik praktisch elke dag in het veld en soms voor een meerdaagse trip ivm moeilijk bereikbare gebieden. De ene keer voor CLP en de andere keer voor QE. Ik moet zowaar mijn agenda nog te voorschijn gaan halen.
Maar wel leuk want ik ben hier immers om veel en hard te werken om zo in kleine periode toch veel ervaring op te doen en wat voetstappen achter te laten en wat beweging te brengen.

• 23 September 2015 - 13:58

Willy:

Komt me bekend voor al die afkortingen. Bij justitie werden er ook veel rondgestrooid. De meeste zijn drieletterige.
    Leuk dat je je voorlopig niet verveelt...aan de andere kant....hou je wel ruimte voor YOA?

• 23 September 2015 - 13:59

Nijman: