Annual Assembly - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Annual Assembly - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Annual Assembly

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 September 2015 | Kameroen, Kumbo

Vandaag was het dan zover. De happening waar het hele personeel van Knowledge for Children naar toe heeft gewerkt. Gisteren en eergisteren nog tafels vol papier in ons kantoor. Mensen die speeches moesten oefenen en stress om vervoer van tafels uit ons kantoor. Vandaag komt alles samen en kan iedereen met opgeheven hoofd terugkijken op een geslaagde dag.
We hadden zelfs verbinding via Skype met het Nederlandse opperhoofd van Knowledge for Children(KforC). Of ook wel de grondlegger. Arnold heeft samen met Maimo. nu nog onze lokale bestuurder, 10 jaar geleden de eerste stappen gezet voor beter onderwijs in de noordwest regio van Kameroen. En als je dan zo de zaal rond kijkt heeft hij al heel veel bereikt. Zo'n 133 scholen zijn betrokken bij de programma's van KforC sommigen zijn al door het schoolboekenprogramma heel en zijn nu nog betrokken omdat ze onderhoud moeten plegen aan de boeken. Daarnaast kunnen ze via KforC nog bouwen aan een financieel sterkere school zodat er geld is voor groot onderhoud aan het schoolgebouw bijvoorbeeld.
Al met al ben ik trots dat ik dit jaar mijn steentje bij mag dragen aan het geheel via het Community Leadership Programma (CLP) en het Income Generating Programma (IGA).
De foto's moeten de rest van het verhaal van vandaag maar vertellen.

• 18 September 2015 - 20:36

Gerjan Wagenvoort:

Mooi dat je gelijk al aan zo'n assembly je steentje hebt kunnen bijdragen.

• 19 September 2015 - 12:50

Tiny De Wit:

Hoi Ingrid.
    Gelukkig dat alles zo goed gaat.Knap wat je allemaal doet.Petje af.
    Heel veel succes verder.Pas goed op jezelf.
    Groetjes Tiny, en ook van Albert.