kantoordag 1 - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu kantoordag 1 - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

kantoordag 1

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 September 2015 | Kameroen, Kumbo

Vandaag voor het eerst naar kantoor. Ik werd opgehaald nadat ik een luxe uitslaap ochtend had. Heb er bijna helemaal gebruik van gemaakt. Volgens mij heb ik ongeveer 9 uur geslapen en daarna nog heerlijk lang gedommeld. Via de app heb ik ontdekt dat zomertijd in Nederland er voor zorgt dat er een uur tijdverschil is. Was op mijn klok om 5 uur al aan het appen met Nederland. Mmmm, daarna maar weer door gedommeld.
Divine heeft mij thuis opgepikt voor de wekelijkse staf meeting om 9.00. Een mooie kennismaking, voo rmij een wat minder mooie binnenkomer met een slechte voorbereiding: video van bruiloft van de grote baas niet paraat en stroopwafels nog op mijn kamer laten liggen. Uitstel van verlangen zal ik maar zeggen.
Na de stafmeeting een half uurtje rommelen op mijn computer (aka video zoeken) en dan de volgende vergadering in. Het management team. Mooi om te zien hoe de mannen nog moeten wennen aan de platte organisatie. Ze brengen wel eigen zorgen naar voren die daarna ook besproken worden. Mooi om te zien en te ervaren. Het is wel duidelijk dat mijn counterpart daar nog aan moet wennen. Hij werkt nu 3 maanden voor KFC en moet nog veel leren van en over de organisatie.
Uit de laatste vergadering bleek dat Divine nog een grote opdracht heeft voor woensdag. Hij moet een korte uitleg geven over Income Generating Activities. Een programma dat al een poos draait maar geen echte planmatige achtergrond kent. Mijn eerste taak is nu om Divine te helpen met het kort en bondig uitleggen van het programma terwijl het nog niet helemaal uitgekristalliseerd is. 'Wat willen de deelnemers van de assembly precies weten voordat ze geld gaan investeren in het programma?': is de hamvraag voor hem. Lastig om concreet te krijgen dus morgen lekker mee aan de slag.
Rond een uur of 13.00 had Esly onze gezamenlijke kantoorruimte nodig voor een meeting met externen dus Divine en ik zijn in de auto gestapt voor wat officiele zaken regelen: immigratie, politie en lunch. Daarna een rondrit langs belangrijke plekken in Kumbo zoals de markten en postkantoor. Morgen ga ik met Esly naar de weekly market voor verse groenten.
Vanavond benik even op verkenning geweest rond mijn huis. Kijken hoe het precies allemaal in elkaar steekt. Het blijkt dat ik een aardige short-cut kan maken als ik wandelend naar kantoor wil. Binnenkort maar eens uitproberen.

  • 14 September 2015 - 21:16

    Gerjan:

    Leuke eerste dag zo te lezen en een mooi programma voor morgen.
    Succes!

  • 15 September 2015 - 19:24

    Jan Werner:

    Lange reis. 8 1/2 uur nog autorit na aankomst. Das best nog wel een rit. Ik lees dat je de draad al goed hebt opgepakt. Succes. JW

  • 16 September 2015 - 18:53

    Esther Polman-Strampel:

    Leuk om je verhalen weer te lezen, Ingrid.
    Veel succes en plezier daar!
    Groet, Esther

  • 16 September 2015 - 20:14

    Wilriem:

    Hoi hoi,

    Leuk om je blogs te lezen!! Ennuh geen 10 uur in de auto ;)

    X wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 157765

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: