most beautifull place - Reisverslag uit Kasenda, Oeganda van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu most beautifull place - Reisverslag uit Kasenda, Oeganda van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

most beautifull place

Door: Ingrid de Wit

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 Juli 2015 | Oeganda, Kasenda

Volgens mij heb ik nu de mooiste plek van Oeganda gevonden. Super mooie natuur, vriendelijke mensen, sereniteit met grote S. Het Crater lake district.
Ik mag het huis van Patience gebruiken. Gelukkig heb ik vooraf al wel wat instructies gehad anders had ik redelijk mager terug kunnen komen. Dan was het niet alleen ontspannen en tot mezelf komen maar ook detoxen en afvallen. Er is namelijk niets in de omgeving dat in de buurt komt van ons eetpatroon. Ook is het niet te bereiken zonder private hire (prive taxi).
In Fort Portal regel ik mijn boodschappen en mijn vervoer na mijn frustrerende bezoek aan het internet cafe.
Een auto met chauffeur is snel geregeld en met hem regel ik ook snel mijn boodschappen op de markt.
Het huis van Patience is een uur rijden van de stad en ligt afgelegen op de rand van een krater. Het huis heeft een Spaanse uitstraling. Het mist alleen ramen, een balkondeur, de vloer van het balkon en sloten......Dit moet een teken zijn dat mensen hier te vertrouwen zijn. Toch?
Ik kan wel luiken dicht doen tegen de koude avondwind, het koelt namelijk best af.
Op de maandag verken ik de omgeving en regel ik een guided walk voor mezelf. Noah, de gids, is een vlotte jongen die ook lesgeeft aan studenten in de toerisme opleiding. Samen lopen we een ronde van ongeveer 5 uur langs vrschillende kratermeren en een waterval.
Een mooi hoogte punt was een onderwijsproject van Kelele Africa, een Spaanse NGO. Ze zijn in februari een school gestart met een nieuw onderwijs concept dat aansluit bij het Oegandeze curriculum. Naar mijn idee mogelijk iets te ver van de lokale cultuur af maar wel met een mooie visie. Kinderen spelenderwijs laten leren. Ze hebben 2 groepen van kinderen tussen 4 en 6 jaar oud. meer info op keleleafrica.org.
Mooi aan de school is dat kinderen werkelijk lachen op school, wat ik op veel plekken mis. De school heet dan ook Kumwenya (smile).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 157703

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: