Boehoe-dag - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Boehoe-dag - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Boehoe-dag

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Juli 2011 | Nigeria, Lafia

Soms heb je van die dagen, boehoe-dagen (zoals Lucy, collega-vrijwilliger in Akwanga ze noemt). Het zijn dagen dat je iedereen mist en dat je verhalen gaat lezen en foto’s gaat kijken. Het zijn dagen die vaak ontstaan na een zeer gezellig en overweldigend verblijf in Abuja met veel internationale vrienden. We kunnen dan gewoon zijn wie we zijn en hoeven niet echt rekening te houden met wat andere mensen wel van ons zouden kunnen denken.
Toen ik Nederland verliet hebben Roelie en Cees een boek samengesteld met daarin brieven van mijn ouders, Johan en Janine en hun zelf natuurlijk. Het zijn brieven om me veel plezier en geluk te wensen. Ook hebben ze er een aantal foto’s bij ingeplakt, foto’s van echte Nederlandse mannen bijvoorbeeld. Nu laat ik vrienden die vertrekken ook wat in het boek schrijven zodat ik me hen later nog kan herinneren.
Op dagen zoals die van gister pak ik dat boek erbij en lees alle brieven nog eens door. Vaak met tranen in mijn ogen en een glimlach op mijn gezicht. Ook bekijk ik de foto’s die ik zelf genomen heb toen ik wist dat ik zou gaan vertrekken. Foto’s van vrienden die ik nu in een fotoboek aan het plakken ben. Een mooi roze fotoboek dat ik van Barbara gekregen heb voordat ik wegging. Plak er zo langzamer hand foto’s in van oude vrienden van thuis en nieuwe vrienden van hier. Het begint een leuke verzameling te worden.
De laatste keer dat ik in Nederland was heb ik ook wat foto’s genomen. Niet te veel trouwens. Waarschijnlijk omdat alles toch aardig normaal bleek te zijn. (Ik hoop nog altijd wat foto’s van Kim te krijgen). Toch wil ik een aantal foto’s van die serie met jullie delen. Foto’s die mij altijd weer een glimlach op mijn gezicht geven tijdens een boehoe-dag.

  • 04 Juli 2011 - 12:12

    Delphine:

    Hoi Ingrid,
    Vrijdag ben ik lekker met Anneke gaan shoppen, en wij missen je dan ook wel hoor! Normaal gesproken doen we dat altijd met z'n 3 hè ?!
    Toch wel fijn om te lezen dat je nog een beetje aan ons denkt, ik dacht dat je misschien ons was vergeten!
    Trouwens, ontzettend bedankt voor je kaart, ik had het niet verwacht, dus het was nog leuker om je te lezen op z'n mooi zelf gemaakt kaart! Enig!
    Wanneer kom je weer die kant op dan?
    Veel liefs van mij en tot snel !
    Delphine

  • 04 Juli 2011 - 12:18

    Barbara:

    Hee Ing,

    Heb af en toe ook een boehoe-momentje als ik je blogs lees, vond het erg leuk je april weer te zien en hoe goed ik het ook van je vindt dat je daar bent, in oktober 2012 ga ik blij zijn dat je weer terug bent! Maar fijn dat mijn fotoboek zo'n goed doel heeft daar!!!! Nog een weekje en dan ga ik richting Peru, echt TE gaaf, heb er onwijs veel zin in!
    Liefs Bar

  • 04 Juli 2011 - 12:35

    Wilrien:

    heb zelf ook weleens een boehoe-dag en dat hoort er ook bij. fijn dat je dan wat aan het fotoboek hebt en dat je daar dan weer van moet lachen. Jij mist ons allen en wij missen jou!!En zoals Barbara ook had gezegd vind ik het ook weer erg leuk als je weer terug bent in Nederland :-). ach die 471 dagen zijn zo voorbij hahaha. Even niet meer wat laten horen van mij, maar ik hou je inde gaten!!Hele dikke knuffel

  • 10 Juli 2011 - 15:19

    Wieteke:

    "Boehoe"-dag:
    Mijn 1e gedachte: Wat doet Ingrid met koeien in Nigeria?
    Mijn 2e gedachte: Zou ze ons willen laten schrikken?
    Maar na het verhaaltje te lezen, blijkt het te gaan om een Ingrid die ons mist!
    Nou, dat heb ik zeker ook zo andersom!
    Als ik door "De Hoven" heen rijd...
    Als ik de sauna aanbiedingen op vakantieveilingen zie..
    Als ik zie dat ik weer een bericht achterloop op waarbenjij.nu...
    En nog veel meer momenten!!
    Maar gelukkig ben je lekker veel op facebook te vinden, dan chatten en prikborden we lekker verder!

  • 10 Juli 2011 - 15:20

    Wieteke:

    Ps. Je vertelde mij voor je vertrek dat ik al mijn emoties en gevoeligheden in een brief naar je op mocht schrijven. Ook zou jij het dan weken later lezen, dan was ik het tenminste kwijt. Dat mag jij ook hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 158086

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: