Review - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Review - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Review

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

02 Juli 2011 | Nigeria, Lafia

In mijn vorige blog en in mijn blog ‘Hoe zinvol in VSO in Nigeria nog?’ heb je kunnen lezen dat ik betrokken ben bij het schrijven van een nieuw strategisch plan voor VSO Nigeria. De afgelopen 3 dagen zijn we druk bezig geweest met het opstellen van 2 scenario’s voor de toekomst van VSO in Nigeria. Waar gaan we heen en wat moeten we bereiken? Een erg interessant proces maar ook wel iets waardoor je steeds meer vragen en discussies krijgt, met name over mijn placement.
Wat we nu hebben gepresenteerd aan stakeholders en andere belanghebbende organisaties is dat VSO misschien meer met nationale vrijwilligers moet gaan werken aangezien VSO internationaal minder geld beschikbaar stelt voor ons. Een van de plannen focust dus ook totaal op jonge nationale vrijwilligers. De soort vrijwilligers waar ik al mee werk. Top!!! ……. Tenminste op het eerste gezicht.
Wat is de werkelijkheid nu voor mij in dit project? Is VSO wel klaar om het groter aan te pakken en partners te stimuleren om met nationale vrijwilligers te werken? Kan VSO Nigeria die partners wel begeleiden in vrijwilligers management terwijl ze zelf dat niet eens heel goed doen met de internationale vrijwilligers? Deze morgen een discussie met Teleri en Emily over deze vragen. Wij denken dat er nog wel heel wat moet gebeuren wil VSO deze toekomst plannen tot een goed en bruikbaar werkplan te maken.
Maar terug kijkend op mijn vorige blog ‘Preview’, waarin ik een voorspelling heb gegeven van de dingen die ik in Abuja zou gaan doen.
Dinsdag: aankomst in Crystal Palace, altijd een welkom gevoel omdat de mensen die er werken alle VSO-ers bij naam kennen en herkennen. Inchecken in kamer 209, de kamer waar ik ook logeerde toen ik voor de eerste keer het hotel bezocht in oktober. Internet checken, deed het niet. Naar kantoor om pakketje van Kim op te halen. Een doos vol Amerikaans instant food. Altijd handig om te hebben. Lunch: rijst met tomaten stew. Dinner: vegetarische shoarma en Smirnoff bij Ibiza.
Woensdag: eerste vergadering over de scenarios, niet zo zeer kritische vragen stellen over de scenario’s die we al voorbereid hebben. Het was meer een review over wat we al gedaan hadden en het ontwerpen van de scenario’s was pas in de laatste 2 uur van de vergadering. Een beetje teleurstellend, aangezien we al een boel aan de voorbereiding gedaan hadden. Lunch: Chicken Republik fried rice met kip. Dinner: Kip shoarma en bier bij Ibiza.
Donderdag: voorbereiden op de presentatie van vrijdag. Samen met Julie, Kayode, Chinwe, Opey, en Hannah hebben we de uitkomst van woensdag in twee scenario’s geschreven en verwerkt in een Power Point presentatie. Het laatste was mijn werk aangezien ik daar ‘de expert’ in ben van deze groep. Lunch: Pounded yam en draw soup met vis, dinner: mezza bij City View.
Vrijdag: presentatie voor de stakeholders. Ik ben de fotograaf van de dag. Bijeenkomst duurde tot 13.00 dus lekker en middag vrij om een zwarte broek te kopen van mijn opgespaarde geld. Lunch: shoarma en fruit, dinner: vegetarische pasta schotel bij Salamander.
Zaterdag: Naar huis want de aankomst van nieuwe vrijwilligers is met een week uitgesteld. Komende donderdag reis ik dus weer naar Abuja voor de incountry training van de nieuwe vrijwilligers.
Alles dus en beetje anders dan gedacht en gepland, maar dat is waar je aan gewend raakt hier. Vanochtend bij het ontbijt nog een goede discussie over gehad hoe mensen hier voornamelijk denken en waarom; alles is korte termijn omdat je niet weet wat er straks kan gebeuren.

  • 10 Juli 2011 - 15:28

    Wieteke:

    Is het gelukt met de linnen zwarte broek? Ik heb laatst mijn kast doorgespit en kwam ook een oude zwarte linnen broek van jou tegen. Hij is mij te lang, maar misschien pas jij hem inmiddels weer?! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 158091

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: