Indians cann't swim..... - Reisverslag uit Obudu, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Indians cann't swim..... - Reisverslag uit Obudu, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Indians cann't swim.....

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Januari 2011 | Nigeria, Obudu

Dit weekend in Obudu heb ik een ontdekking gedaan. Indiërs kunnen niet zwemmen!!! Ze weten niet hoe je kunt blijven drijven. Raar om volwassen mensen in het water te zien spartelen. Teddy en Samuel waren wel zo dapper dat ze het water in kwamen. Zelfs in het diepe met een binnenband. Samuel een klein mannetje, met een conditie van niks en een ‘bierbuik’ (drinkt geen bier dus weet niet waarvan) heeft heerlijk op een grote band rondgedobberd en Teddy een grote man, eveneens met een bierbuik (een ware) heeft pogingen gedaan echt te zwemmen.
Na een paar instructies in het diepe besloten Kim en ik dat ze beter naar het ondiepe bad konden gaan voor lessen in ‘drijven’. Je kent het wel; op je rug, buikspieren aanspannen (oftewel buik op duwen) en drijven maar. Teddy had het vrij snel te pakken, Samuel kon zijn buikspieren niet vinden. Gelukkig voor hen waren Kim en ik snel afgeleid toen de glijbanen aan gingen. Super gaaf om weer eens lekker van een glijbaan te glijden! En snel dat ze waren! Behalve voor Teddy en Samuel. Op een of andere manier bleven ze geregeld steken en kwamen ze niet vooruit.

Beeldvorming: Denk je in dat het een smalle bochtige glijbaan is waar ze water doorheen laten stromen. Zitten glij je wel maar niet echt snel. Liggend op je rug kun je een aardige snelheid halen en hoog door de bochten gaan.

De eerste keer dat ik naar beneden ging moest ik Samuel inhalen, hij zat en ik lag. Na een gil van mij kon hij de binnenbocht pakken en ik door de hoge buitenbocht passeren. In dezelfde rit van Samuel kwam Mike naar beneden. Ik zag het gebeuren. Sam was nog steeds niet beneden en Mike had aardig vaart. Net voor het einde van de glijbaan kon Sam niet meer aan de kant voor Mike. Hij werd vol in zijn rug geraakt door Mike’s voeten. Gelukkig na even uit het water te zijn kon Sam weer lachen en van de glijbaan.

Na een korte demonstratie begreep Teddy wat hij niet goed deed op de glijbaan en kon hij gelukkig ook met wat meer vaart van de glijbaan. Sreela, Teddy’s echtgenoot, heeft zich vermaakt tijdens het maken van de talloze foto’s. Teddy vast in de glijbaan, Teddy in volle vaart van de glijbaan, Teddy vast in de binnenband, Teddy springend in het water met de binnenband, Teddy die zijn binnenband verliest.

Al met al: we hebben genoten en het was super tof om zo weer ff kind te zijn.

Na deze omschrijving lijken ze misschien een beetje op walrussen, maar dat is niet zo. (alleen in gedrag misschien ;-))

• 21 Januari 2011 - 15:47

Wieteke:

Klinkt als een uitje waar je je goed hebt vermaakt!!