gelukkigste dag voor Emmanuel - Reisverslag uit Kaduna, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu gelukkigste dag voor Emmanuel - Reisverslag uit Kaduna, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

gelukkigste dag voor Emmanuel

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 April 2012 | Nigeria, Kaduna

Afgelopen zaterdag is een goede vriend en collega van me getrouwd. Hij leek echt de gelukkigste man op de wereld met zijn geweldig mooie bruid. Lang en dun en jong. Hij was niet de enige gelukkige man, ook zijn vader zag er gelukkig, en opgelucht uit. Eindelijk is zijn enige zoon getrouwd.
Emma is ongeveer 38 jaar en dat is best oud voor een Nigeriaanse man om te trouwen. Emma heeft tot dit weekend dan ook een aardig losbandig leven geleid met veel stappen en gezelligheid. Hij was altijd van de partij als we met VSOers gingen stappen en hij bracht ons altijd thuis met zijn oude Honda Civic.
Voor zijn vader was dit het moment van opluchting. Eindelijk de enige zoon getrouwd, Eindelijk de trots van de familie die zich settled en kinderen gaat krijgen. Dit is een sterk punt hier in de cultuur, ongeacht of je christen of moslim bent, je moet trouwen en binnen een jaar een kind produceren. Zo niet dan gaan mensen vragen stellen en je adviseren over de beste manieren om kinderen te krijgen of de best artsen om je erbij te helpen.
Dit alles maakte dat de trouwerij redelijk groot was. Ze hadden zelfs een fotograaf uit Amerika laten overkomen en de live band speelde continu waardoor Emma's hobby goed zichtbaar werd ..... Dansen. Toen ik met mijn envelope naar hem toe liep om hem te feliciteren en gedag te zeggen, omdat we nog weer terug moesten van Kaduna naar Abuja, moest ik dan ook mijn dans technieken aan het publiek showen. Moet je voorstellen dat we met zijn tweeën midden op een grasveld met onze konten stonden te schudden. Tuurlijk kwamen er veel reacties, onze vso-collegas waren de eersten die kwamen sprayen/flashen (geld op je plakken tijdens het dansen) daarna volgende er veel meer. Totaal verbaasd dat ik dat zomaar kon.
Nu gaat hij op huwelijksreis en zal daarna zijn leven samen met Merci moeten inrichten. Zal dat in Kaduna zijn of toch nog weer in Abuja?

De taart die je op de fotos ziet is gemaakt door Amanda, een vriendin en collega. Ze heeft als hobby koken en bakken en denkt er momenteel over na om er haar werk van te maken. Haar enige reden om het niet te doen is ..... stress. Mmmm als je dan vraagt wat is de extra stress ivm wat je nu hebt? Moet alles zelf regelen, verantwoordelijkheid. Tja ....

• 16 April 2012 - 12:50

Freek De Wit:

Leuk zo'n feestje op een toch enigszins verboden stad voor jou. Je hebt toch wel plezier gehad?
    je vader