Afro look - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Afro look - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Afro look

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 April 2012 | Nigeria, Lafia

De laatste tijd heb ik het bijna te druk om te schrijven. Te veel dingen gebeuren, of ik maak gewoon te veel afspraken en laat te veel gebeuren. Anyway ..... vorige week was ik een paar dagen in Lafia. Hoofdzakelijk voor werk maar ook om me voor te bereiden op Beatrice's trouwerij. Beatrice is op zaterdag 21 April getrouwd. Een mooie maar voor mij ook verdrietige dag aangezien het zeer waarschijnlijk de laatste keer was dat ik haar heb gezien, dat ik met haar heb gelachen, gedanst en gevloekt. Het was ook de eerste keer dat ik haar vriend/man ontmoet heb. Wist nooit dat ze al 2 jaar verkering hadden, wat in Naija aardig ongewoon is. (normaal trouwen stelletjes na 6 maanden, als het langer duurt krijgen ze commentaar van omstanders dat ze elkaars tijd verspelen)
Ik heb dus de week in Lafia gebruikt voor werk en voorbereidingen op de trouwerij. Mijn voorbereiding was vooral de interne discussie of ik nou wel of niet mijn haar zou doen. Adetutu wilde me wel helpen op de woensdagmiddag met het aanschaffen van extensions, helaas woensdagmiddag werd hem niet..... toen op de donderdagochtend vroeg .... helaas donderdagochtend vroeg werd hem niet. Ik kreeg zoals wel vaker 'cold feet' om mijn haar te doen. Ik durfde het eigenlijk niet meer aan. Toen ik die donderdag terug kwam van werk en vergaderingen vroeg mijn buurvrouw waarom ik het niet meer deed, dus ik maar uitleggen dat ik de extensions niet alleen ga kopen omdat ik niet weet welke kleur goed zal zijn, hoe duur en hoeveel ik moet hebben. Haar reactie: 'don't worry my sister will go to the market and get it.' Zo uiteindelijk is mijn buurvrouw met haar zus begonnen met vlechten. Ik weet niet hoeveel het zijn maar ik weet wel dat ik na 5 uur op een harde stoel zitten een aardig zere kont had. Misschien is dat de tactiek die je moet gebruiken om te vergeten hoeveel pijn je hoofd doet terwijl ze aan het vlechten zijn. Het voelt alsof ze je haren uit je hoofd trekken. niet een voor een maar met tien tegelijk.
Nu zit het alweer een week en kan ik zeggen dat ik aardig blij ben dat ik het gedaan heb. Ik krijg veel complimenten en kan er aardig mee overweg. Het slapen is nu ook wel gewend, soms doet het nog wel pijn op mijn hoofd op een kussen te leggen maar over het algemeen voel ik de pijn na 5 minuten niet meer. Ook de jeuk valt nog wel mee, hoewel ik soms al wel echt wil krabben maar dan kan niet zonder mijn vlechten te beschadigen. Moet mijn hoofdhuid dan ook met watjes en olie schoon ziet te houden om jeuk te verminderen.
Al me al ik ben tevreden met mijn haar en jonge afro look.

  • 25 April 2012 - 09:25

    Tiny De Wit:

    staat leuk hoor ,dat kapsel.
    je moet er wel wat voor over hebben.
    nog veel plezier, en nog even hard werken,
    we zien je vast op de familiedag
    groetjes, ook van albert

  • 25 April 2012 - 11:28

    Johan En Janine :

    Staat mooi hoor. Van een Antiliaanse collega heb ik wel eens begrepen dat ze 's nachts een afgeknipte panty erom heen deed. Maar zeker weten doe ik het niet meer. En waarvoor het goed was weet ik ook niet. Blijft het misschien langer zitten.
    Sterkte nog eventjes en tot gauw. Groetjes Johan en Janine en knuffel van Laurens.

  • 25 April 2012 - 21:58

    Willy:

    Jaha....zoals een oud Nigeraans spreekwoord zegt.... wie mooi wil zijn, moet ... etcetera :)

  • 26 April 2012 - 07:39

    Wilrien:

    Dat staat je goed! En respect hoelang je er voor heb moeten zitten :-) Dikke knuffel

  • 26 April 2012 - 11:51

    Bertus En Evelien:

    Hoi Ingrid
    Dat kapsel staat je leuk, maar je weet het wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
    Wij hopen dat verder alles goed met je is.
    En wij zien je wel weer over 52 dagen.
    Nog veel plezier daar en werk ze nog even daar.
    Groetjes van ons allemaal

  • 27 April 2012 - 10:55

    Wieteke:

    Zoals ik al op facebook zei: Lekker ding!!! Staat echt leuk!!

  • 27 April 2012 - 11:00

    Wieteke:

    ps. Je ziet er nu wel heel anders uit dan je profielfoto! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 158039

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: