De hort op - Reisverslag uit Bwari, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu De hort op - Reisverslag uit Bwari, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

De hort op

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 April 2012 | Nigeria, Bwari

Vandaag ben ik met een groep nieuwe vrijwilligers, Bola en Amanda (vso Staff) een dagje de hort op geweest. Bola is verantwoordelijk voor de ICT deze keer en de vrijwilligers gaan dit keer niet op placement visit omdat vso een nieuwe strategie wil proberen. (en omdat ze allemaal wat te verspreid in tijd het land binnen komen). Er zijn nu 8 vrijwilligers die de incountry training moeten doen ze hebben 4 dagen in kantoor en een weekend. In dat weekend moest Bola een programma bedenken dat een beetje op een placement visit moest lijken. Aangezien Bola niet te veel buiten Abuja komt en in Abuja ook niet veel weet te vinden had ze er erg veel moeite mee. Dus er werd maar weer es op mijn deur geklopt of ik haar niet kon helpen dit weekend aangezien ik toch ook in het hotel ben. Nou ja vooruit dan maar, maar ik help maar 1 dag en niet twee. Wil ook nog een beetje een eigen weekend hebben. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb de zondag samen met Amanda geregeld. We zijn naar Bwari Pottery gegaan en daarna op de terug weg maar even bij de Osuma dam gaan kijken. Het was wel geslaagd dacht ik. Amanda en ik waren er beide nog nooit geweest en moesten het vinden op de aanwijzingen die Kenna, onze country director, ons gegeven had. Niet zo moeilijk te vinden had ze gezegd. Nou..... niet zo moeilijk als je de nieuwste of correcte uitleg over de route krijgt misschien. De route kaart die Kenna voor ons had geschreven ..... nou laten we zeggen .... we hopen dat de nieuwe country strategie beter beschreven is anders moeten er daarin ook aardig wat U-turns gemaakt worden ;-)
De foto's moeten de rest maar vertellen.

  • 01 April 2012 - 18:22

    Ingrid De Wit:

    en natuurlijk heb ik een souvernier voor mezelf gekocht ...... een theepot

  • 02 April 2012 - 15:42

    Wieteke:

    Ziet er op de foto's uit als een leuke dagbesteding en mooie uitzichten op het Osumalake!
    Mocht je trouwens ook zelf nog een potje in elkaar draaien? Deden wij vroeger op de basisschool wel eens, volgens mij.

    Qua route: Waren er wat straten verdwenen en nieuwe straten bijgekomen? Wij gingen in Ghana op een reis van enkele 100en kilometers met twee chauffeurs en een busje, alleen waren ze beiden nog nooit in het National Parc geweest. Gewoon tig keer onderweg de weg vragen en je komt er wel. Maar zo zal het in Nigeria ook wel zijn of niet?! Komt het spreekwoord 'Vragen stellen is niet dom' altijd nog van pas ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 157686

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: