als van ouds .... - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu als van ouds .... - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

als van ouds ....

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 Maart 2012 | Nigeria, Suleja

heb ik weer es te veel gewerkt. Mijn symptomen uit het vorige verslag werden mede hierdoor veroorzaakt. Waarschijnlijk een klein virus met vermoeidheid, maar een groot effect op mijn gemoedstoestand van afgelopen weekend.
Laat ik dan ook maar even vertellen waar ik momenteel zo druk mee ben. Ik ben verschillende vergaderingen aan het organiseren om het Nigerian Graduate Volunteerig Project te 'verkopen' aan verschillende staten. Nu ben ik druk met de voorbereidingen voor een vergadering met de hoogste man van Nigerian Youth Service Corps, helaas moet ik verbereiden zonder dat ik er zelf bij kan zijn. Jammer want ik wil graag ervaring op doen met dit soort officiele aangelegenheden maar onvoorkombaar omdat ik ook naar Kwara moet om daar eindelijk eens spijkers met koppen te gaan slaan. Dit ben ik ondertussen ook aan het voorbereiden, vergaderingen met stakeholders en het ministery van onderwijs om een raamwerk voor het programma in Kwara te ontwikkelen. Ik wil het een vergadering van maken waarbij alle leden gedwongen worden samen na te denken over de plannen voor de komende 3 jaar. Het zal 2 dagen duren. Dan is het Pasen en hoop ik naar Lagos te reizen zodat ik dat ook gezien heb en de tweeling van Thessa en Bash kan bewonderen, de oceaan kan zien en misschien nog meer. Na Pasen hoop ik op informatie uit Kano zodat ik dit kan verwerken in een partnerschapsovereenkomst en op een uitnodiging van Ministerie van onderwijs in Nassarawa om dezelfde vergadering daar te doen als ik nu plan voor Kwara. Ondertussen staat er nog een workshop voor de desk officers op de planning om hen bij te spijkeren op het gebied van volunteer management en recruitment. Tot slot mot ik alles wat ik tot nu to gedaan heb verwerking in handboeken en verslagen zodat ik het makkelijk kan overdragen. Ook moet ik nog een planning maken voor de rest van het jaar zodat alle partners het zonder mij kunnen doen.
Voor dit alles heb ik slechts nog maar 2 maanden! Dus druk want ik wil ook nog sociaal zijn en afscheid nemen van al mijn vrienden.

PS Ik ben door een vriend naar een prive arts gebracht op dinsdag avond en mijn bloed is op woensdag ochtend gestest. Niets was afwijkend in beide onderzoeken, moest alleen meer vitamine B tot me nemen en zorgen dat ik meer snoep om glucose binnen te krijgen. Verder een dieet van minder vet moet ook helpen. Dit laatste is vrij lastig in Nigeria aangezien alles op basis van palm- of pindaolie is gemaakt.

• 31 Maart 2012 - 08:21

Albert En Tiny:

gelukkig dat je naar een goede arts bent gegaan,nu weet je tenminste wat je er aan moet doen.veel succes met de laatste loodjes
    groetjes albert en tiny

• 02 April 2012 - 15:48

Wieteke:

Gelukkig dat er niets afwijkends te vinden was in je bloed. Zat ff op google te snuffelen, waar allemaal vitamine B in zit: "Voedingsmiddelen met een veelheid aan vitamine B: granen, groente, fruit, vlees, melk, eieren, noten, kaas, vis, paddenstoelen, biergist, rijst, aardappels en bananen. Het is daarom aan te raden dat u aan uw gevarieerde eetstijl voldoende van deze producten toevoegt."

Dus dat wordt bier drinken met nootjes en hapjes met vis!
    Tussen de maaltijden door veel bananen eten en bewust meer gaan snoepen!!
    's Ochtends en 's middags een gebakken ei als lunch.

Goed voor jezelf zorgen hoor meissie! Denk dat enkele mensen in Nederland bovenstaand dieet graag van je zullen/willen overnemen :-)