Mijn Paps - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Mijn Paps - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Mijn Paps

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

21 Maart 2012 | Nederland, Zwolle

Zoals veel van jullie zeer waarschijnlijk wel weten heeft mijn vader nog niet echt de tijd gehad om te rouwen om de dood van mijn moeder. kort nadat mijn moeder overleed is bij hem Slokdarm kanker ontdekt. Eigenlijk had hij in augustus al wel wat last van iets in zijn keel tijdens het slikken, maar het was niet zo erg. soms heb je dat gevoel dat er iets vast zit in je keel en dat verdwijnt dan snel. Bij mijn vader bleef het gevoel en na alle hectiek van mijn moeders begrafenis is hij dan toch maar naar de huisarts gegaan. Eerste diagnose was maagzuur dus kreeg hij wat tabletten. Deze hielpen niet echt dus toch maar weer. Toen ik net weer hier in Nigeria was moest mijn vader naar Heerenveen voor een onderzoek van zijn slokdarm. Daar werd geconcludeerd dat er een gezel zat of ongeveer 30cm diepte in de slokdarm, niet te ver van de maag. Meerdere onderzoeken volgenden waaronder biopsie en CTscans. Uiteindelijk kreeg hij het officieel bericht van kwaadaardige kanker in zijn slokdarm in het Sophia in Zwolle. Vanaf dat moment is de behandelingsmolen gaan draaien met chemo en bestralingen. Elke dag naar het Sophia in Zwolle voor bestraling en één keer per week een chemokuur. In deze periode werd hij goed bijgestaan door de hele familie. Altijd was er wel iemand die bij hem kwam zitten tijdens de chemo behandeling. Dank jullie wel!!!
Aan het eind van zijn behandel periode was ikzelf ook thuis. Om eerlijk te zijn toen ik aan kwam uit Nigeria op 22 december ontmoete ik mijn vader voor het eerst in het Sophia. Raar was dat, toen werd het echt en kwam het dichtbij. Vanaf dat ben ik gedurende mijn hele verblijf in Nederland met hem mee naar het ziekenhuis geweest. Hij heeft de laatste chemo niet meer hoeven doen omdat zijn bloedwaarden niet hoog genoeg waren. Gelukkig waren de artsen toen al wel redelijk positief over de hele behandeling dat mijn vader het zo goed had volgehouden omdat het toch wel een erg zwaar behandelingstraject was geweest.
Nu is hij twee weken geleden geopereerd, na een periode van rust voor zijn lichaam en om aan te sterken voor de zware operatie. Zijn hele slokdarm en een stukje van de maag zijn verwijderd. Op de plaatjes bij dit verslag kun je zien wat ik denk dat er gebeurd is. Plaatjes komen van http://www.chirurgenoperatie.nl/pagina/buik_specifiek/slokdarmkanker.php
Nu vandaag mag mijn vader dan naar huis. Hij wordt opgehaald door Janine nadat hij nog bij de KNO-arts langs is geweest omdat hij een hele hese stem heeft. Ook mag hij nog niet normaal eten en moet hij thuis nog aan de sonde voeding. Dus thuis is mooi maar het is nog niet het einde, elke dag zal er een arts komen en er zal thuiszorg nodig zijn voor het begin.
Pap ik ben trots op je dat je het allemaal zo goed doorlopen hebt. En ik hoop dat iedereen je net zo goed blijft steunen nu je aan de beterende hand bent. Dikke Knuffel

  • 21 Maart 2012 - 11:07

    Wieteke:

    * respect *

  • 21 Maart 2012 - 12:34

    Nienke VL:

    Dag Ingrid!
    Heftig allemaal! Heel veel beterschap en een voorspoedig herstel gewenst aan je vader!
    Gr. Nienke

  • 21 Maart 2012 - 12:55

    Olga:

    Hoi Ingrid,

    Ik denk aan jullie en leef met jullie mee.
    Goed herstel en dikke kus Olga

  • 21 Maart 2012 - 17:10

    Wilrien:

    Een heel goed herstel toegewenst en ik denk aan jullie.
    Dikke knuffel

  • 23 Maart 2012 - 09:57

    Linda Ten Wolde:

    Hoi Ingrid,
    Wat een vehaal, hoeveel tegenslagen kan een mens hebben.
    Maar respect, hoe je ermee omgaat en op kan schijven.
    Heel veel sterkte en goed herstel toegewenst.
    Dikke knuffel Linda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 157659

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: