St Patricks Day - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu St Patricks Day - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

St Patricks Day

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 Maart 2012 | Nigeria, Suleja

Dit weekend stond in het teken van St. Patrick. Erg leuk om dit van dichtbij mee te kunnen maken door al mijn Ierse vrienden. We waren uitgenodigd voor een feest bij de Ierse Ambassade (Ik was daar helaas niet bij omdat ik in Lafia was). Dit feestje i was meer om te netwerken en was erg officieel, niet echt iets voor mij dus heb niet zoveel gemist. Verder hadden we vrijdag een feest bij PW, een Iers constructie bedrijf, met heel veel Ierse tradities ...... drank, goed eten en goede muziek. Ik had alle vrijwilligers die op dat moment in Abuja waren gevraagd om mee te komen. We zijn uit eindelijk met een groep van 9 gegaan en dat was erg gezellig. Wat het extra leuk maakte was dat er eindelijk ook eens Oost Afrikaanse vrijwilligers mee gingen naar een Europees feest! Normaal houden ze zich wat afzijdig.
Vonny, mijn Ierse huisgenoot, was helemaal in haar element. Ze heeft haar Ierse danskunsten ten volle kunnen laten zien. En je had haar gezicht moeten zien toen ze de spruitjes en kalkoen zag. Het was een echt St. Patricks diner met al het groen je kan bedenken.
Ik had me zelf in mijn nieuwe groene jurk gestoken voor de gelegenheid, de stof had ik bij toeval van mijn Nationale Vrijwilligers uit Kano gekregen. Hoop snel foto's te kunnen laten zien.

Voor de mensen die niet helemaal weten waarop St. Patrick zo belangrijk is voor de Ieren: St Patrick is de persoon die het Christendom naar Ierland heeft gebracht. Hij was als 16 jarige zoon van een deken ontvoerd om als slaaf in Ierland te werken. Hij is ontsnapt en terug gegaan naar Groot Brittannië. In 432 is hij als Bischop teruggekeerd naar Ierland om het Christendom te verkondigen. Op 17 maart 461 is hij overleden.

Vandaag hebben we een rustige dag, Bola en Vonny zijn naar de kerk en ik zit lekker wat te chatten, bloggen en muziek te luisteren. Vanmiddag naar the British village voor lunch en naar het Hilton om te squashen. Morgen vliegen we met een groep naar Kano. Alle geëvacueerde vrijwilligers gaan hun spullen ophalen en ik mag mee om een workshop te doen met een van mijn partners. Het is wel spannend wat dat is de echte 'war zone' zoals je zou kunnen zeggen. Ik heb al veel verhalen gehoord maar het zelf meemaken en zien is toch anders.
Verder hoop ik deze week de gouverneur van Nassarawa dan eindelijk echt te ontmoeten. Had hem eigenlijk afgelopen week moeten ontmoeten maar hij was niet op tijd van zijn reis teruggekomen.

  • 27 Maart 2012 - 17:40

    Wieteke:

    Haha, wedden dat Maarten de reden achter St. Patricksday niet weet, terwijl hij toch een aantal jaren flink uit zijn dak is gegaan in Dublin op de dag zelf?! :-) Was er ook Guinness aanwezig? Wij waren in Ghana toch wel verbaasd dat er enorm veel Guinness werd verkocht en dat de huizen ermee beschilderd waren. Is dat in Nigeria toevallig ook?

    Nieuwsgierigheidje: Jij ook Iers gedanst en leren dansen?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 157661

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: