Trip naar Nigeria? - Reisverslag uit Kagoro, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Trip naar Nigeria? - Reisverslag uit Kagoro, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Trip naar Nigeria?

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

31 December 2010 | Nigeria, Kagoro

Nu ik een tijdje in Nigeria ben kan ik een aantal tips geven voor de voorbereidingen. Wat te doen voordat je deze kant op komt (als je nog wilt na het lezen van deze tips).

1. Zorg dat je gezond bent voordat je gaat. Denk aan mijn laatste blog. Iets wat je zeker niet wilt is in een ziekenhuis belanden.
2. Zorg dat je weet wat je stress level is. Belangrijke vragen die je jezelf kunt stellen zijn: Kun je accepteren dat alles een uur of 2 later begint dan gepland? Kun je in een adhoc maatschappij leven/rondreizen? Is plannen belangrijk voor je? Hoe ga je om met mensen die vragen altijd beantwoorden ookal weten ze het antwoord niet of begrijpen ze je vraag niet? (krijgt dus verkeerde antwoorden)
3. Vraag voor een proefrit achterop een motor tijdens een motorcross wedstrijd. Het geeft een beetje de indruk wat je meemaakt als je achterop een okada zit.
4. Als je toch bezig bent met het plannen van proefritten, vraag of je een etape van de Zuyderzeerally als passagier mee mag maken. Geeft een beetje een indruk hoe het verkeer hier is. Het verschil is dat je tijdens een rally geen tegenliggers hebt.

Met deze tips en antwoorden op de vragen kun je voor jezelf bekijken of je geschikt of ongeschikt bent voor een trip naar Nigeria. Bedenk dat alles een avontuur is en dan verdubbel het voor de Nigeriaanse standaard.

Gelukkig Nieuwjaar allemaal. Mogen alle wensen en goede voornemens uitkomen zoals jullie dat willen.

  • 31 December 2010 - 09:27

    Peggy:

    Hoi Ingrid,

    Op de drempel van 2010 naar 2011 wens ik jou Alle Goeds voor het Nieuwe jaar, Goede gezondheid en nog meer Avontuur en Werkplezier!
    'k Ben een klein weekje ziek geweest maar sta nu klaar om het nieuwe jaar in te stappen. Het is nu spekglad op de wegen. Verder is het natuurlijk een prachtig wit landschap en geniet ik er ook wel van, maar wat mij betreft mag de lente -evenals de winter gedaan heeft- ook wat eerder komen.

    xxxxPeggy

  • 31 December 2010 - 10:38

    Barbara:

    Je hebt het weer mooi en leuk omschreven, lijkt me wel een land voor thrillseekers als ik het zo hoor! Weet niet of ik er 100% geschikt voor zou zijn (of zelfs 50%) maar zo te horen ben jij al aardig gewend!

    Je pakketje is 4 december verstuurd, dus zou nu ongeveer over moeten zijn.... laat me effe weten als het zo is!

    Greetz Barbara

  • 31 December 2010 - 10:54

    Wieteke:

    Ik ben geschikt!! :-D

    - Te laat komen en beginnen is als een standaard voor mij..
    - Verkeerde antwoorden krijg ik dagelijks van mijn clienten
    - Rally rijden doe ik dagelijks op de (spek)gladde en met sneeuw bedekte wegen hier in NL

    Alleen of ik gezond ben?? Tja, telt geestelijke gezondheid qua gekdoen e.d. ook mee?!? Haha...

    Ik wens jou een jaar met: goede antwoorden, rustige chauffeurs, meer stiptheid, geen ziekenhuis bezoekjes, meer geplande afspraken e.d.!! Eigenlijk wens ik je liever veel gezondheid, geluk, plezier, liefde en een jaar vol leuke gebeurtenissen!

  • 31 December 2010 - 13:15

    Hanny En Henk Jans:

    Hoi Ingrid
    We lezen met veel plezier je avonturen in Nigeria vanuit een koud Nederland. We wensen je een gelukkig en gezond 2011 toe.

    Groeten uit Dedemsvaart

  • 02 Januari 2011 - 16:52

    Liesbeth Maltha:

    Hoi Ingrid,

    De allerbeste wensen voor 2011. Ik wens je alle succes en een goede gezondheid toe.
    Heb je verslagen gelezen en ben zeer onder de indruk. Het hoofdstuk 'mannen' is lachen hoor, maar als je daar zit zal het wel anders aanvoelen dan lekker veilig op de bank zitten. Ben dan ook niet geschikt voor een trip naar Nigeria.
    Morgen begint de school weer en Antoinette is nu waarn.rector. Halbe is vertrokken.
    Geniet van alles wat er op je pad komt en ik zal je verslagen met belangstelling lezen.
    Alvast een hele fijne verjaardag volgende week.

    Groetjes, Liesbeth Maltha

  • 04 Januari 2011 - 20:38

    J En G Borger:

    Een voorspoedig maar vooral een gelukkig 2011 toegewenst. Voor 6 januari, gefeliciteerd met je verjaardag. Wij volgen jou capriolen regelmatig, succes daar.

  • 06 Januari 2011 - 18:04

    Gert En Liesbeth:

    Hoi Ingrid,

    Gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk de beste wensen voor 2011.
    Ik lees dat het goed gaat met jou, maar je had alles iets minder heftig verwacht. (Dat begrijp ik tenminste uit jou laatste bericht). Hier gaat het goed. We zijn nieuwjaarsdag weer bij oma de Wit geweest met de hele familie. Het was heel gezellig, alleen jij, Annet en Richard waren er niet. Jarno was ook even terug uit Frankrijk, dus die was er ook. Nog veel plezier en we schrijven nog wel een keer.

    Groetjes Gert, Liesbeth, Kelly, Robin en Emiel

  • 06 Januari 2011 - 22:16

    Fam. Zwiers:

    heeej, ingrid !!

    spannend zeg! hoop dat je het leuk hebt
    een gelukkig nieuw jaar en gefeliciteerd met je verjaardag,

    groeten lammie dick erik marc stefan en jorieke zwiers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 157676

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: