Kano - Reisverslag uit Kano, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Kano - Reisverslag uit Kano, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Kano

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 December 2010 | Nigeria, Kano

Ik weet dat ik beloofd had te schrijven over mijn wilde dieren avontuur in Yankari national park, maar ....... er valt weinig te vertellen en er zijn zeker weinig foto's van wilde dieren want we hebben er amper wat gezien.
Veel dieren zijn weggevlucht voor bosbranden die plaatsvinden in deze tijd van het jaar.
We hebben wel olifanten sporen gezien en wat antilopen maar niet echt veel bijzonders. Dus hoop in januari of februari nog een keer te gaan als er wel wilde dieren te spotten zijn.

Nu ben ik in Kano, de hoofdstad van de staat Kano. Een stad met meer dan 11 miljoen inwoners. Het is de een na grootste stad van Nigeria (Lagos is de grootste).
Dat hier zoveel mensen wonen merk je aan de stank en drukte op de weg. Heel wat anders dan Lafia. Ik logeer bij Beth, een Britse, en Abbe, Ugandees, ze zijn gelijk met mij in Nigeria komen wonen.
Ik ben hier om werk voor te bereiden voor 2 nieuwe internationale vrijwilligers. Zij moeten hier in 4 scholen het zelfde doen als ik in de 7 scholen in Nassarawa. Het verschil is dat zij iemand hebben die ze hier kan begeleiden en een school waar ze een vaste plek hebben.
Ik heb nu 3 scholen bezocht en ben best wel een beetje jaloers. De scholen zijn wetenschappelijke scholen voor jongens en meisjes. Ze zijn gebouwd om meer technisch personeel, dokters en verpleegkundigen te 'kweken'. Deze ambitisch zijn te zien in de scholen. Ze hebben allemaal een generator (dus elektriciteit), labs, computerlokaal en andere praktijk ruimten als naaiatelier ed. Super gaaf om hier rond te lopen.

De verschillen tussen de twee staten is enorm. Het heeft mij erg nieuwsgierig gemaakt naar de oorzaken van deze grote verschillen. In de komende jaren hoop ik toch wel een soort antwoord te vinden op de vragen die nu door mijn hoofd schieten.

Ik ben ook voor mijn eerste keer naar het ziekenhuis geweest. Beth moest een injectie halen tegen Malaria. Heb gelijk ook maar even mijn bloed gecheckt omdat ik me niet echt fit voel sinds een paar dagen.
Bloedprikken in de ochtend en in de avond kon ik de uitslag ophalem met medicijnen erbij. Ik heb namelijk ook malaria. Hoop het te kunnen verhelpen met de tabletten die ze me hebben gegeven. Hoop niet net als Beth twee maanden ziek te zijn. Beth is nog niet fit geweest sinds ze inNigeria is aangekomen. Waarschijnlijk geprikt door een mug op het vliegveld!!!!

  • 14 December 2010 - 17:00

    Olga:

    He lieverd,

    Wat een verschil zeg met "jou" scholen.
    We krijgen hier niets mee van de bosbranden (tenminste ikke niet). Ik hoop dat je in 2011 meer geluk hebt met "animal spotten".
    Dikke kus Olga

  • 16 December 2010 - 13:18

    Kim:

    Grappig, je praat al over "thuis" in je tijdelijke land en gaat op reis vandaaruit. Aha, je voelt je dus thuis op je plek. Da's fijn om te lezen. Over 10 dgn is het kerst, waar ben je dan?
    Malaria, da's balen! Hoop dat je snel beter wordt!
    Nieuws: Mattis heeft 12 december voor het eerst los gelopen en breidt zijn speelterrein nu elke dag verder uit! Verder kou & sneeuw hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 157680

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: