kamperen op zijn Canadees - Reisverslag uit Miette Hotsprings, Canada van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu kamperen op zijn Canadees - Reisverslag uit Miette Hotsprings, Canada van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

kamperen op zijn Canadees

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 Juli 2014 | Canada, Miette Hotsprings

Het kamperen tijdens deze tocht gaat net iets anders dan ik gewend ben. We hebben een auto vol spullen heb ik ontdekt. En dan werkelijk vol spullen. Een 5-persoons iglotent van Eureka is het belangrijkste bezit volgens mij. Een mooie tent met twee ingangen. Kim heft hem geleend van de overburen. Bijna nog nooit gebruikt.
Verder hebben we een tweepits gasstel, 3 koelboxen met eten en drinken, een watercontainer met (volgens Kim 20 liter) vers water uit haar kraan, twee stoelen (op elke kampeerplek staat een picknick-tafel), 2 slaapzakken (dike wollen), 2 dekens, lakens, 3 luchtbedden (omdat er twijfel was over de kwaliteit), kookspullen en natuurlijk borden ed.
Daarnaast hadden we beiden natuurlijk nog een tas met kleding en schoenen. Die van mij duidelijk groter. Ik had er mijn eigen geisoleerde slaapmatje en donzen slaapzak inzitten en voor de zekerheid ook nog wat outdoorspulletjes die ik zelf altijd wel makkelijk vind (zakmes, nap, waterzak).
Uiteindelijk was ik erg blij met mijn slaapspullen want ik heb het niet koud gehad, waar Kim eigenlijk maar 1 van de 5 nachten goed heeft geslapen. Ze had het steeds koud. Elke nacht was ze meer slaapzakken en dekens aan het gebruiken om warm te blijven. Het probleem was de kou uit de grond. Ze had een simple luchtbedje van plastic zonder isoleermat er onder dus de lucht in het luchtbed wordt erg koud.

De rolverdeling was duidelijk: Kim keuken en ik tent. Heerlijk relaxed een tent opbouwen en afbreken terwijl Kim de keuken gereed maakt voor supper of ontbijt. (Ik mocht de pannenkoeken bakken :-))
Zo hebben we overnacht bij Miette hotsprings, Waterfowl campground bij Banff (2 nachten), Cypress hills en Grasslands National park.

  • 25 Juli 2014 - 21:56

    Esther:

    Super leuk om je reisverslagen weer te lezen! Heel veel plezier!
    Groetjes, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 157647

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: