Cultureel - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Cultureel - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Cultureel

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 Juli 2014 | Canada, Edmonton

Mij tweede dag in Edmonton kan beginnen. Gisteren vooral de omgeving verkend, voor mij betekent dat veel lopen, rondkijken en verwonderen. Mijn hotel of b & b staat best gunstig. Niet te ver van downtown en redelijk dichtbij de rivier die de stad in tweeën deelt.
Tijdens mijn wandeling is mij opgevallen dat jonge Canadezen allemaal wel tattoos hebben. Het liefst op het bovenbeen of de bovenarmen. Eerlijk, ik heb nog geen mensen van mijn leeftijd en jonger gezien zonder zichtbare tattoos. Ook serveersters .... Terwijl in Nederland dergelijke versiersels vaak verstopt moeten worden als je in een dienstverlenende sector werkt. Ach het geeft wel een gevoel van vrijheid. Hetzelfde is wanneer je hier alleen een bbq in loopt. Niemand lijkt verbaasd. In je eentje een biertje drinken en de WK-wedstrijd van gister kijken is heel normaal.
Waar ik niet zo goed aan kan wennen is de koffiebekers waar iedereen naar mee rondloopt. Een caffeine-infuus zou hier een uitvinding zijn. Ik heb werkelijk een man gezien die in een supermarkt een thermoskan voor 4 liter vulde met koffie! En dan het topput er stak een rietje uit...... Alsof hij dat zo even leeg ging drinken onderweg. Koffie het gr hier wel een ding, kopje leeg? Refill.
Verder heb ik gisteren nog ontdekt dat Canadezen een beetje tegenstrijdig kunnen zijn. Alles is hier ecologisch en liefst homemade. Zo belandde ik gister op een leuke markt met groenten, fruit en veel verantwoorde producten. Zelfgebakken brood, homemade zeep, handcrafted spulletjes. Maar de meeste mensen die over de markt liepen hadden Starbucks bekers in de hand en liepen na de markt door naar Wendy's of een dergelijke fast-food keten. Niet echt zo verantwoord dus.
Mijn laatste verwondering die ik wil delen voordat ik met mijn neef Andrew naar een internationaal festival toe wandel is...... Rauwe doperwtjes eten..... Vanaf de markt liep een jongen voor me die doperwten direct uit de boon aan het eten was. Volgens mijn is dat helemaal niet gezond en zitten er in ongekookte bonen een gifstof. Maar hij deed het zo vakkundig, hij deed het echt niet voor het eerst.
Nou ja culturele verwondering alom dus.

  • 13 Juli 2014 - 17:34

    Albert En Tinie:

    Hoi Ingrid.
    We wensen je nog veel plezier,en geniet er van.
    We vinden het leuk om je verslag te lezen.
    groetjes Albert en Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 157647

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: