NGVP Kwara - Reisverslag uit Ilorin, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu NGVP Kwara - Reisverslag uit Ilorin, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

NGVP Kwara

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 December 2011 | Nigeria, Ilorin

Na een boel verhalen over gezondheid, feestjes en andere beslommeringen nu maar weer eens een blog met inhoud ;-)
Vanaf 17 december ben ik officieel de Nationale coordinator voor het National Graduate volunteering Program. Dit houdt in dat ik per 17 december verantwoordelijk ben voor de Nationale vrijwilligers die voor dit programma werken. Met andere woorden ik heb nu een management baan gekregen.
Officieel begint het dus allemaal volgende week maar ..... Ik ben al in Kano geweest om dingen te regelen, ik ben al ik Kaduna geweest om een conflict op te lossen en nu ben ik in Ilorin om het programma te evalueren.
Dus eigenlijk ben ik al aardig druk met het coordinatorschap.

Deze week was zo ontzettend waardevol. Ik krijg altijd veel energie van de nationale vrijwilligers dus elke keer als ik ze zie wordt ik blij en weet ik weer waarom ik hier ben. Ook dit keer in Kwara State. Ik was een beetje zenuwachtig voor dit werkbezoek aangezien de internationale vrijwilliger die hier was (is afgelopen zaterdag naar huis gegaan) erg negatief was over het programma en de vrijwilligers. Maar .... het tegendeel bleek waar te zijn in mijn ervaring. De vrijwilligers waren erg blij met mijn bezoek en met het feit dat ze eindelijk eens gevraagd werd wat zij van het programma vinden. Vandaag hadden we dan ook een heel goede vergadering waarin ik een SWOT-analyse (strengths, weaknesses, opportunities and threats) met ze gedaan heb. De informatie die ze me gegeven hebben tijdens de discussies was zeer goed en diepgaand. Ze waren echt bereid de boel te analyseren en een ongezouten mening te geven. (Dit is niet altijd het geval in de Nigeriaanse cultuur) Misschien was het omdat er geen hooggeplaatste personen waren en omdat ze mij als redelijk onpartijdig zien. Zeker weten doe ik dat niet, maar hoop toch ook dat het te maken heeft met het vertrouwen dat ik ze heb gegeven.

Voor de rest van de week was ook zeer waardevol. Emma, de dirictrise van ESSPIN Kwara, heeft me in contact gebracht met de commissioner van het ministerie van onderwijs in deze staat en ze heeft ervoor gezorgd dat ik in 1 dag gezien heb wat ESSPIN allemaal al doet. Het is duidelijk dat er hier in Kwara heel hard gewerkt wordt aan het basis onderwijs en niet zo zeer aan het secondair onderwijs. Dus daar ligt nog mooi een opening voor ons. Ook heb ik gesproken met een vertegenwoordiger van de local ontwikkelingsorganisaties die binnen CSACEFA vallen. CSACEFA is een overkoepelende organisatie die NGO's (niet gouvernementele organisaties) voor onderwijs met elkaar verbind. Deze vertegenwoordiger heeft me aangegeven wat zij voor ons kunnen betekenen als het programma nieuw leven wordt in geblazen. Heerlijk!!!

Maar nu eerst vakantie!
Van 22 december tot 9 januari ben ik weer in Nederland te vinden en is mijn Nederlandse telefoonnummer weer in gebruik. Hoop veel van jullie dan te zien en te spreken om antwoorden te geven op alle vragen die me gesteld zijn in de afgelopen maanden ;-).



  • 14 December 2011 - 22:01

    Freek De Wit:

    Hallo Ingrid

    In de eerste plaats fefeliciteerd met je nieuwe baan Ik hoop dat je er veel plezier en voldoening zult uithalen. Zo word je (dit is goed gespeld) een echte Manager. Ik zie wel het kringgesprek doet het bij jou ook goed Iedereen is bezig en denkt mee(hopelijk?).

    Groeten
    Je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 158115

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: