Top meeting - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Top meeting - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Top meeting

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 November 2011 | Nigeria, Lafia

Allereerst mijn excusses voor het achterlopen met mijn verslagen. De laatste tijd gebeurd er zoveel dat ik achter loop met mijn blogverslag. Opzich mooi natuurlijk want dan heb ik altijd iets om over te schrijven, maar aan de andere kant merk ik dat ik meer beschrijvend schrijf omdat het allemaal wat langer is geleden. Dit verslag is van vorige week toen ik onderdeel mocht zijn van een top meeting in educatie land. Alle staten waren tijdens deze vergadering vertegenwoordigd om een discussie te voeren over de toekomst van het onderwijs in Nigeria. Naast alle staten waren er ook nog een aantal nationale organisaties als de examencommissie, docenten opleidingen en universiteiten vertegenwoordigd. Ik zat er namens 'de' NGO's werkend in het onderwijs. Beetje raar natuurlijk om in je eentje meer dan 20 organisaties te vertegenwoordigen. Ik heb dan ook niet gesproken namens de NGO's. Heb wel wat contacten gelegd voor mijn eigen project, National Graduate volunteering Program. Dit bleek een goede zet want tijdens de vergadering kreeg ik een telefoontje van Yakiem dat hij mijn placement wil veranderen. Of ik vrijdag kon langskomen voor een vergadering over mijn nieuwe TORs (terms of references), oftewel arbeidsovereenkomst. Ik ben vanaf 1 december de nationale manager van het project en er wordt van mij verwacht dat ik in 6 maanden het NGVP in handen van een parnter kan werken omdat VSO niet de capaciteit heeft om het te runnen. Mooie uitdaging en mooi vooruitzicht dat ik over 6 maanden mijn placement kan eindigen zonder het gevoel van contractbreuk te hebben.

Maar terug naar de vergadering.
Het waren 3 dagen van zitten luisteren en weinig echt goede discussies. De groep mensen, ong. 850, was simpel weg te groot. Toch hebben de organisatoren het gevoel dat het een redelijk goede vergadering was. Er is goed licht geworpen op de verschillende plannen van verschillende staten om het onderwijs te verbeteren. Zelfs VSO werd 3 keer genoemd!

De laatste dag was een excursie dag om de gasten te laten zien dat Nassarawa State ook toeristisch interessant kan zijn. Ik ben mee geweest naar Keana, een dorp waar zout wordt gewonnen uit oppervlakte zand. In de foto's zie je kort hoe dit proces eruit ziet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 158064

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: