Eerste echt voetbalwedstrijd!! - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Eerste echt voetbalwedstrijd!! - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Eerste echt voetbalwedstrijd!!

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

02 Juni 2011 | Nigeria, Suleja

Gisteravond was een top avond voor Nigeria. Na de inauguratie van de nieuwe politieke hoofden was het tijd voor een echt algemeen Nigeriaans feest zonder gemengde gevoelens. Elke Nigeriaan houd van voetbal dus een voetbal evenement zal niet zo snel doelwit zijn van politieke onrusten. En een Nigeriaans feestje is het geworden! Totaal boven verwachting scoorde Nigeria (sorry ken geen namen van spelers) het eerste doelpunt na ongeveer 15 minuten spelen. Kort daarna was het tweede doelpunt (uit een penalty) een feit. Met het groepje mensen waar we mee waren begonnen we toen al wat wedjes te leggen..... wat zou het worden 5-0??? Nou bijna vijf nul. Thessa die 5-0 als eerst had gezegd was goe met het totaal aantal doelpunten.... Nigeria heeft Argentinië gewoon even laten zien wat voetballen is.
We geloven allemaal best dat het een B (of misschien wel het C-team) van Argentinië was maar toch wij zijn getuige geweest van een Nigeriaanse voetballes voor Argentinië.
Het voetbal feestje was een leuk feesttoen we binnen waren maar voor de wedstrijd heb ik toch aan aantal momenten van 'mmm-moet-ik-hier-wel-willen-zijn' gehad. Het eerste moment was toen we via de VIP-ingang naar binnen wilden zonder VIP-kaarten. Een Nigeriaanse vriend zei dat dat best kon en dat meerdere mensen dat deden. Nou eerst ff niet, iedereen werd naar de hoofdingang gestuurd. Om daar te komen moesten we door een kleine groenstrook met bomen. Wij zijn gelukkig niet gaan lopen want op het moment dat we dat zouden doen kwamen mensen uit de groen strook rennen. Wild om zich heen slaand. Wat the F...! zijn ze met traangas aan het spuiten of zo.... was onze eerste reactie. Maar nee geen traangas maar bijen. Iemand had een bijenvolk boos gemaakt. Een man donker van de bijen die hem aanvielen maakte ons dat duidelijk. Voor ons wel een beetje gelukkig want nu mochten we, als we allemaal netjes in 1 rij gingen staan naar binnen. Netjes in 1 rij in Nigeria.... normaal een moeilijke opgave voor Nigerianen maar nu.. poeh allemaal heel braaf.
Wel een beetje angstig hoe politie mensen dat willen laten zien dat ze de baas zijn. Misschien was het voor de mensen om ons heen een geluk dat wij er met ons witte gezicht tussen stonden, je weet het niet maar de sfeer was een beetje grimmig. Zeker bij het tweede hek waar een groep boze mannen zich uiteindelijk gewoon doorheen geduwd heeft.
Gelukkig was het daarna gewoon rustig een gezellig. Mensen in het groen en wit. Niet zo gek asl bij Nederlandse nationale wedstrijden maar toch genoeg om van te genieten.

• 03 Juni 2011 - 21:37

Freek De Wit:

Dat had ik niet verwacht Ingrid naar een voetbalwedstrijd. Speelde bij Argentinie Messi ook mee of was het toch een B-elftal? Ik neem aan dat het wel het echte Nigeriaanse elftal was.

• 10 Juli 2011 - 15:58

Wieteke:

Vele mannen zullen jaloers op je zijn dat jij bij deze wedstrijd bent geweest!