Simpel genieten - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Simpel genieten - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Simpel genieten

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 Augustus 2011 | Nigeria, Lafia

Hoe heerlijk is het als je simpel kunt genieten van een beker chocolade melk. Echte chocolade melk wel te verstaan. Niet de poedermelk aangemaakt met cacao en water maar echte melk. Niet de lang houdbare melk, maar echte Fulani melk. Vandaag had de nu-nu (noe-noe)-verkoopster een halve liter melk voor me meegenomen. Feest!!! Maar wat doe je er mee als je thuis komt?
Eerst koken natuurlijk want het is ruwe melk direct van de koe en dan? Voor nu eerst chocolade melk en later als ik vaker echte melk kan krijgen, later worden het echte toetjes, puddings en sauzen. Toppie!!!!
Voor vandaag betekend de melk zeer waarschijnlijk ook genieten van mijn slaap vannacht en dat is een welkome verandering na de laatste dagen. Heb eindelijk volledig door wat Wieteke elke nacht doormaakt. Jeuk! Jeuk over mijn hele lichaam. Een reactie op het harde werken in combi met malaria. Niet zo’n fijne complicatie bij de malaria. Nog steeds heb ik plekken op mijn benen en armen waar het af en toe erg jeukt maar gelukkig veel minder dan de afgelopen 4 dagen heb gevoeld. Dus hopelijk laat de melk me vannacht ook genieten van mijn slaap.

  • 23 Augustus 2011 - 20:41

    Wieteke:

    Anti-jeuk tips:
    - Koude compressen
    - Koud water (of juist héél heet Water vlg Matthijs)
    - Afleiding zoeken door activiteiten die je met je handen MOET uitvoeren
    - Koelzalf meenemen uit NL na je bezoek aan NL (heb nog wel een tube over!!)
    - Slaan/knijpen op plekken die niet jeuken, pijn overheerst de jeuk
    - Wrijven, wrijven, wrijven en niet krabben : Pfff!!! Vermoeiende tip en ik kan het weten! Haha...
    - Iemand anders laten kriebelen over je rug of ergens anders en dan vooral denken dat het een massage is....
    Zo, dat soort dingen. Maar ik hoop eigenlijk dat de jeuk inmiddels alweer verdwenen is!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 157680

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: