preview - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu preview - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

preview

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

27 Juni 2011 | Nigeria, Lafia

Een kort overzicht van mijn komende 2 weken en een korte verwachting/voorspelling wat er allemaal kan gaan gebeuren. De komende 2 weken zit ik namelijk in Crystal Palace hotel in Abuja voor de laatste echte vergaderingen voor het nieuwe strategische plan VSO Nigeria en voor het ontvangen van de nieuwe internationale vrijwilligers die komend weekend het land binnenkomen. Wat ik overigens niet helemaal goed begrijp gezien de onrust hier in het land maar ook in het programma kantoor van VSO. Kunnen we die nieuwelingen er wel bij hebben?
Nou ja geen vraag voor mij om te beantwoorden, dankzij hen mag ik vanaf morgen t/m zaterdag over een week wel genieten van super snel internet (Nigeriaans maatstaf), 24/7 elektriciteit en stromend (warm) water. Dat ik daarnaast elke dag uit eten moet is ook niet geheel een straf maar toch ook wel een duur extraatje.
Okay, maar nu het vooruitzicht: dinsdag reis ik naar Abuja, niet te vroeg want wil eerst mijn huisje even goed aan kant maken en moet drastisch opzoek naar mijn mp3-speler (weet niet meer waar ik hem het laatst gebruikt heb om mijn hoofd leeg te luisteren en te dansen). Dan in Abuja in checken, nieuwste virus-updates downloaden en waarschijnlijk even naar het kantoor. Kim heeft daar een pakketje voor me achter gelaten toen ze hals-over-kop het land moest verlaten voor de begrafenis van haar vader. Diner zal deze eerste avond zeer waarschijnlijk shoarma zijn van de overburen. Het eten in Crystal Palace heeft een aantal vrijwilligers namelijk al eens tyfus bezorgd dus waag me er niet meer aan.
Dan de woensdag: een hele dag vergaderen over mogelijke nieuwe strategieën die VSO Nigeria het best kan volgen in de komende 5 jaar. Hiervoor is zelfs een dame uit het hoofdkantoor in Groot Brittannië over komen vliegen. Een hele dag brainstormen en kritische vragen stellen over mogelijke plannen. Denk dat ik de advocaat van de duivel maar eens ga spelen die dag. Lunch zal zeer waarschijnlijk friet met kip zijn van de Chicken Republic. Die avond hopelijk gezellig eten met andere vrijwilligers bij Salamander, Dunes of City View? Misschien of hopelijk ook ff met de beentjes van de vloer aangezien ik dat nu al een poosje niet meer gedaan heb.
Donderdag moeten we ons voorbereiden op de presentaties voor de stakeholders die vrijdag kritische vragen over onze toekomst plannen komen stellen. Ben benieuwd wat mijn taak hierin zal worden. Als ik niets hoef te doen zal ik me zeker gaan voorbereiden op de andere week en ik zal Chinwe en Yakiem (als hij terug is uit het ziekenhuis) gaan lastig vallen met vragen over mijn project. Mijn lunch zal zeer waarschijnlijk van Nigeriaanse aard zijn, daarmee wil ik zeggen hopelijk goede pounded yam met draw-soup bij het vrouwtje achter het kantoor.
Vrijdag is een belangrijke dag, dan gaan we het nieuwe plan voorschotelen aan stakeholders. Kijken wat zij van ons onderzoek, de conclusies en het nieuwe plan vinden. Deze vergadering is in Crystal Palace dus mijn lunch zal bestaan uit shoarma van de overburen. Vrijdagavond hopelijk luisteren naar goede muziek en dansen bij Edi Vic’s.
Dan een weekend zonder echte plannen behalve dat ik een nieuwe linnen broek wil kopen, wil zwemmen en nieuwe vrijwilligers van het vliegveld moet halen. Misschien dat Lee zelfs zo gek is om dat weekend gezellig over te komen;-).
Maandag t/m zaterdag zal ik samen met praatgrage Henri host zijn voor de nieuwe vrijwilligers. Dit betekend dat wij in het hotel moeten zorgen dat iedere nieuwe vrijwilliger op zijn/haar gemak is. Dat ze van alle gemakken zijn voorzien en dat ze wegwijs door Abuja worden. Dat wordt een week met minder slaap dan andere weken, ben ik bang. Heb al wel bedacht dat ik voor de woensdagmiddag een puzzeltocht door Abuja wil organiseren om ze toch een beetje wegwijs te maken. Wegwijs in het verkeer, in de stad maar ook in het onderhandelen op de markt en bij het afschudden van ongewenste gasten. Ook zal een bezoekje aan Abacha Barraks er wel in zitten die week. Altijd gezellig om met zijn allen vis te eten met je handen. Biertje erbij!!! Heerlijk genieten.
Ben benieuwd wat mijn volgende blog wordt; strategische chaos, liefdes wahalla of verloren vrijwilligers? Of natuurlijk de positieve kant van deze verhalen;-)

PS: Wahalla betekend problemen zoals Sarah dat al netjes aan mijn vader heeft uitgelegd onder het vorige blog.

  • 27 Juni 2011 - 19:33

    Willy:

    Wat je volgende blog ook wordt, geniet maar lekker van alle leuke dingen.
    Het zou natuurlijk mooi zijn als VSO iets met het strategische voorstel gaat doen, en ik vermoed dat jouw inzet niet de bottelneck zal zijn.

    Als ik een preview/voorspelling mag doen; Ik zie voor jezelf al 2 positieve kanten.....
    - Je kunt goed testen of je vergadertijger kunt/wilt zijn.
    - Verder staat zo'n ervaring goed op je cv.
    ;)
    Willy

  • 01 Juli 2011 - 14:48

    Delphine:

    Hee Ingrid, ik lees je nog steeds hoor, al heb ik lang niks van me laten horen.
    Drukke week voor jou zo te lezen, maar ook wel spannend!
    Jij maakt heel veel mee, enig!
    Ik heb zelf bijna vakantie, over 10 dagen gaan we richting la douce france!!!
    Ik schrijf je binnenkort wat langer.
    Veel liefs van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 157651

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: