Orkaankracht - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Orkaankracht - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Orkaankracht

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Mei 2011 | Nigeria, Lafia

Gisteren rond een uur of 4 stond ik weer klaar om te trainen voor het toernooi van deze week. Ja, want ik ga/moet zowaar deelnemen aan een tennistoernooi. Dubbel en enkel spel. Met de heren want het is een mannenvereniging. Mijn loting is niet zo best want mijn eerste ronde moet ik tegen de potentiele kampioen.
Maar weer terug naar mijn titel. Ik stond te wachten op een okada om me naar de tennisbaan te brengen toen ik een lucht zag!!!!! Nou het leek wel een zwarte muur die dichterbij kwam. Gigantisch. Dus snel van plan veranderd en naar de winkel gegaan om wat te snaaien te halen voor tijdens de storm. Toen ik uit de winkel kwam met olijfjes en Pringles, wilde de okada rijder, die op me stond te wachten, me niet terugbrengen. Het was ook duidelijk te zien waarom. De lucht was van zwart in bruin veranderd door de stof en rotzooi die het mee nam. Ben dus maar terug gelopen. Maar goed ook want okadas vielen bij bosjes, doordat ze niet tegen de wind in konden komen. De stof was zo heftig dat ik poepje bruin was na een paar seconden. Gezandstraald en al werd ik al snel schoongespoeld door een heftige regenbui. Nat tot op het bot ben ik thuis aangekomen. Alles kleddernat en smerig. De was lag overal en nergens en ik kon natuurlijk niet bij de wc, douch of keuken komen. Dan moet ik namelijk buitenlangs. Dan maar wachten. Ongeveer na een 45 min ging de wind liggen en hield het op met regenen.
Schoon als Nigerianen zijn hoorde je overal mensen al hun omgeving weer schoonmaken. Bezemen en schoonspoelen. Ook ik heb mijn best gedaan om mijn was weer te vinden en maar weer opnieuw te wassen. Ook ben ik maar even een wandeling door de directe omgeving gaan maken. Kijken wat de schade is. Gelukkig niet zo erg.
Vanochtend werd dat beeld wel anders toen ik op mijn okada naar mijn werk zat. Daken van huizen en scholen zijn weggeblazen, tankstations hebben hun overkappingen verloren. Reclame borden zijn massaal gesneuveld en elektriciteitsmasten en bomen hebben veel schade opgelopen.
Ben blij met mijn huisje en hoe stevig het gebouwd is!

  • 09 Mei 2011 - 13:46

    Dick En Tiny:

    hoi ingrid

    wat een heftig verhaal als ik het zo lees heb jij wel een engeltje op je schouder gehad dat jij daar dooreen bent gelopen gevaarlijk kiek toch uut. ik smul alijd van je verhalen maar ..... nee niets voor mij om daar te zijn.wacht weer op het volgend verhaal. groetjes van ons

  • 09 Mei 2011 - 19:58

    Wieteke:

    Het klonk ook niet zo heftig toen je het gister op de chat typte.... hum.... Ben blij dat je niet weggewaaid bent!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 157705

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: