eerste week in Lafia - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu eerste week in Lafia - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

eerste week in Lafia

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 November 2010 | Nigeria, Suleja

Na jullie reacties op de vorige is het nu weer tijd voor een nieuw verslag. Helaas zonder foto's maar met genoeg nieuwe ervaringen. Waar zal ik beginnen? Misschien maar gewoon met vandaag, Zaterdag 6 november.
Ik zit bij toeval in een cybercafe, omdat ik was uitgenodigd voor een booklaunch. Richard, mijn huisgenoot, werkt voor een overkoepelende ngo organisatie die allerlei educatie ngo's ondersteund. Een van deze organisaties in Afri Youth Initiative (AYI). Nigerianen zijn dol op afkortingen!
De oprichter van deze ngo heeft vandaag een gedichtenbundel gepresenteerd. Erg leuk. Richard moest een kort woordje doen dus ik dacht laat ik maar ff gaan kijken. Het zou om 10.00 beginnen, dus ik kwam op Nigeriaanse tijd binnen (10.30). We hebben gewacht tot 12.30 tot de belangrijkste gasten binnen waren. Tijdens het wachten ben ik voorgesteld aan verschillende mensen die goed in mijn netwerk passen dus het was nog zinvol om te wachten ook nog. maar ja...... na lang wachten kon het beginnen. Elke gast werd voor gesteld en sommige gasten in het speciaal omdat ze naar de hightable (een tafel op een podium) moesten komen. Richard was daar een van, dus ik foto maken. Ik was net klaar en ik hoor dat ze iemand aan het voorstellen zijn van het ministerie van onderwijs (waar ik oof voor werk) Die iemand bleek ik te zijn! Ineens was ik een speciale gast! Mmmmm ik kende de schrijver echt nog maar 5 minuten of zo.
De ervaring was top. Zat ik daar tussen allemaal belangrijke mannen.
Rond 14.00 was het afgelopen en zijn Richard en ik het Cybercafe ingedoken.
Zometeen ga ik mijn eerste nigeriaanse jurk ophalen (als hij af is) Ben benieuwd hoe hij geworden is en of ik hem pas. Alle maten waren wel opgenomen maar ik hoorde dat er vaak iets niet goed is.

Deze week was mijn eerste echt werk week. vorige week was vooral kennismaken met mijn collega's en omgeving, mijn huis inrichten (wat niet echt kon omdat er geen bed en kast was) en het regelen van de inrichting van mijn slaapkamer. De soap van de week zullen we maar zeggen. Mijn werkgever, mr Peter, vond het te gek dat ik in Richard's bed moest slapen dus hij heeft snel een bed voor me laten maken, terwijl ik wist dat iemand anders het ook al zou regelen. Ik had dan mr Peter ook wel verteld, maar ja, als een afrikaanse man iets in zijn hoofd heeft wil hij dat ook doen. Dus maandag had ik een bed en dinsdag weer een nieuwe:-).

Deze week heb ik 3 scholen bezocht. Binnenkort zal ik foto's uploaden zodat ik er ook een echt beeld bij kan geven. Het is namelijk aardig schrijnend. Gelukkig hoeven de leerlingen niet op de grond te zitten maar verder......
De jongeren waar ik mee ga werken zijn super enthousiast en dat is top. Ik krijg er erg veel energie van!!!! Ze willen veel leren en staan open voor alles!

Twee nationale vrijwilligers, de jongeren waar ik mee ga werken, hadden een project over cholera gedaan in het dorp waar de school staat. Super om ze er over te horen en om de foto's te zien.

Nou ja, komende week ga ik weer wat scholen bezoeken en zal ik ook aan het plannen gaan voor de eerste workshops. Ook moet ik nog naar Kano state voor kennismaking en het opstarten van een vergelijkbaar project. In januari komt daar een andere internationale vrijwilliger die mijn werk daar gaat overnemen. Voor mij is het namelijk ong. 8 uur reizen om in Kano stad te komen. Dat is iets te veel om een paar keer per jaar te moeten doen.

tot snel en bedankt voor jullie reacties. Ik haal er veel waarde en genoegen uit.

Toppie

  • 06 November 2010 - 14:27

    Ben:

    Dus nu gaat het echte werk beginnen ... Super. Heel veel succes en maak er iets moois van, dat is je wel toevertrouwd. ;-)
    groetjes
    Ben

  • 06 November 2010 - 17:21

    Wilrien:

    Hoi lieve ing,

    Wat geweldig om weer wat van je te lezen en super wat je allemaal al weer mee hebt gemaakt.
    Special quest ook nog hihi...dat was dan wel een surprise.
    Ben benieuwd naar de jurk.Wens je veel succes.

    Dikke knuffel, Willie

  • 07 November 2010 - 10:38

    Rudy De Wit:

    Hé Ingrid,

    mooi om zo jouw ervaringen te lezen. Kun je een beetje wennen aan de warmte? Even voor mijn werk... Heb je al Peak gezien?

    groet,

    Rudy en co

  • 07 November 2010 - 11:04

    Jarno:

    wow bobo Ingrid,

    haha das mooi, he!
    mijn huisgenote is net terug uit kameroen dus heb veel foto's van die hoek gezien, lijkt me echt fantastisch om langs te hobbelen. zet m op, follow your wave of happiness :P
    bye
    J

  • 07 November 2010 - 18:44

    Delphine:

    Hoi lieve Ingrid,
    Wat fijn om weer van je te lezen. Ik zie dat je al beroemd bent daar in Nigeria, meteen ben je een VIP! Gaaf zeg! Ik ben heel erg benieuwd naar je foto's om een beeld erbij te krijgen. Leuk dat je het naar je zin hebt.
    Tot lees, en veel liefs van mij!

  • 08 November 2010 - 15:46

    Anneke:

    He Ingrid

    Leuk om al je avonturen te lezen! Fijn dat je nu een bed hebt...zelfs 2;)
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes Anneke

  • 09 November 2010 - 10:24

    Wim En Gerda Huisman:

    Beste Ingrid
    Succes met je onderneming en ook wij blijven jouw volgen.
    Groetjes.

  • 10 November 2010 - 12:04

    Paula:

    Hoi Ingrid!

    Ik vind het echt super leuk om je verhalen te lezen! Fijn ook dat je het naar je zin hebt !

    liefs, Paula.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 157684

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: