Neerlands best - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Neerlands best - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Neerlands best

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 September 2010 | Nederland, Zutphen

Vandaag weer een regeldag gehad. Eerst naar Den Haag, mijn hoogst gehaalde diploma en de vertaling ervan laten legaliseren. Oftewel de tweede stempel op mijn diploma halen. Deze zomer was hij namelijk al door het Ministerie van OCW bestempeld als geldig en rechtmatig en nu is hij ook nog gewaardeerd als zijne Nederlands.
Jammer dat dat niet met 1 stempel kan en dat je daarvoor naar verschillende plaatsen in Nederland moet. Groningen en vandaag dan Den Haag. Maar ja, nu mag ik met deze diploma's in het buitenland werken.

Vanmiddag naar de gemeente Zutphen geweest om me uit te laten schrijven zodat de huurder niet met mij komt samen te wonen. En zo kan ik ook mijn zorgverzekering stopzetten...... Tenminste...... Dat hoop ik dan maar. Ik hou namelijk nog wel een huis in Nederland en dat maakt de situatie wat lastig voor Unive of misschien wel de verzekeringen algemeen.
Ik moet namelijk mijn huis wel blijven verzekeren. En dit mag niet als je geen inwoner bent van Nederland.
mmmmmm....... vaag moet me uitschrijven voor de ene verzekering en mag me niet uitschrijven voor de andere..... help.
Gelukkig zag de vriendelijke jongen met zachte stem achter de balie mijn wanhoop. Hij gaat het voor mij uitzoeken. Hij gaat kijken hoe ik mijn huis kan verzekeren zonder zelf ingeschreven te hoeven staan.

Jeeee ...... Wat een geregel. Als dit nou nog het enige was. Maar nee.... Binnenkort hoop ik berichten uit Nigeria te ontvangen die ik dan in viervoud kan copieren samen met mijn gelegaliseerde diploma's, zodat ik eindelijk mijn visum kan gaan aanvragen. Want ja, die heb ik nog steeds niet.

Ik merk dat ik een geduldig mens moet zijn/worden wil ik alles gaan doen. Heb nog maar 2 weken en dan moet het allemaal klaar zijn.

Morgen mijn laatste werkdag, zie er tegenop.

  • 29 September 2010 - 14:10

    Delphine:

    administratie... pfff, altijd gedoe!
    Succes morgen op school, en tot zondag!
    Liefs, Delphine

  • 29 September 2010 - 15:09

    Bertram:

    Ha die Ingrid. Werken in een ontwikkelingsland is één grote proeve van geduld. In die zin is de voorbereiding dus een mooie oefening! ;-) Groet'n.

  • 30 September 2010 - 08:58

    Wilrien:

    Hoi,

    Ja er komt veel op je af zo met al dat geregel.
    Vandaag dus je laatste dag..heel veel succes!!

    Dikke knuffel, Wilrien

  • 03 Oktober 2010 - 12:09

    Bertus En Evelien:

    Wij wensen je veel geluk toe met je nieuwe job in nigeria. Veel liefs van ons.
    Bertus en Evelien

  • 04 Oktober 2010 - 10:59

    Paul T:

    Net mijn zwager bezocht die hetzelfde zou doen als jij maar nu op een internationale school in Munchen werkt. Dat is makkelijker, verdient meer, maar lang niet zo spannend. Plezier hier nog even en daar.
    Paul

  • 05 Oktober 2010 - 11:20

    Peter:

    Hallo Ingrid,

    Hopelijk is het allemaal gelukt met visum, huis e.d. en kun je met een "gerust" hart een spannende tijd tegemoet gaan. In mijn krant staat nog wel eens iets over Nigeria. Vind je het interessant/leuk die artikelen gemaild te krijgen?

    Groetjes,
    Peter

  • 09 Oktober 2010 - 19:27

    Dick En Tiny:

    hallo ingrid.

    we wensen je ook veel geluk toe met je nieuwe job in nigeria.veel liefs van ons allemaal.

    dick en tiny jans


  • 13 Oktober 2010 - 14:13

    Albert & Tiny:

    Hallo Ingrid

    wij wensen je een goede reis. Hopelijk heb je het daar straks erg naar je zin. Heel veel succes!

    groetjes
    Albert en Tiny, Jarno Marloes en Bennie & Martijn!

  • 13 Oktober 2010 - 14:13

    Albert & Tiny:

    Hallo Ingrid

    wij wensen je een goede reis. Hopelijk heb je het daar straks erg naar je zin. Heel veel succes!

    groetjes
    Albert en Tiny, Jarno Marloes en Bennie & Martijn!

  • 13 Oktober 2010 - 14:37

    Sam :

    Hi Ingrid,
    nu al aan het bloggen. Goed zeg! Nog veel geregel als ik het zo lees. Heel veel succes met de laatste loodjes en een goede reis straks!

    Groetjes,

    Sam S, VSO Nederland

  • 15 Oktober 2010 - 21:11

    Olga:

    Hoi Ingie,

    Wij gaan elkaar niet meer zien voor je vertrek :-(
    Ik wens je een goede reis, veel plezier, etc. ,etc. .......
    Een hele dikke kus van Olga

  • 16 Oktober 2010 - 15:18

    Willy:

    Hoi Ingrid,
    Goeie reis morgen. Veel suc6 de komende tijd.
    Ga ook genieten...

  • 17 Oktober 2010 - 08:21

    Fenne:

    Hoi Ingrid.

    Vandaag is toch de dag dat je voor twee jaar naar nigeria gaat.
    poeh poeh. ik ben trots op je dat je dit gaat doen! Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt & geniet van alles wat daar is. stiekem zal ik je toch missen. en ik blijf je volgen op deze site! Hoop dat je een goede reis hebt.
    en nogmaals heel veel plezier & maak er een ervaring van die je nooit zal vergeten!!!

    Liefs Fenne

  • 18 Oktober 2010 - 18:33

    Kim:

    Welkom in Nigeria! Hoe is de reis gegaan? Je 1e indruk van je 'nieuwe tijdelijke thuis'? Hoop hier gauw te lezen hoe het met je gaat! Lieve groet,
    Kim

  • 03 November 2010 - 17:40

    Gert En Liesbeth:

    Hoi Ingrid

    Hoe gaat het met jou in het verre Nigeria,al een beetje gewent?
    We zullen wel een keertje iets van je horen want zijn erg benieuwd.

    heel veel grotjes,Gert en Liesbeth,Kelly,Robin,Emiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 157699

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: