Hoe gaat het nu?! - Reisverslag uit Kuinre, Nederland van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Hoe gaat het nu?! - Reisverslag uit Kuinre, Nederland van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Hoe gaat het nu?!

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 Juni 2012 | Nederland, Kuinre

Een veel gestelde vraag vanaf het moment dat ik het land binnen kwam. Ja ...... hoe gaat het nu..... om eerlijk te zijn: Ik weet het nog niet zo goed.
Het voelt nog steeds als de keren dat ik hier op vakantie was. Het grote verschil is nu dat ik mezelf af en toe moet vertellen dat ik hier nu eerst blijf. Dat ik nu op zoek ben naar een baan en een auto. Het voelt raar om heel eerlijk te zijn. Ben nog niet echt bezig alle herinneringen op een rij te zetten en weet ook niet hoe het op prijs gesteld wordt dat ik nog telkens refereer aar ervaringen in Nigeria. Mijn hoofd zit daar nog steeds wel een beetje. Ook de internationale vrienden daar zitten nog erg vers in het geheugen. Zit dus ook relatief veel achter de laptop en denk nog gedeeltelijk in het Engels. Zeker als ik dan net weer een telefoontje vanuit Nigeria heb gehad.
Deze week heb ik nog niet veel gedaan. Veel tijd met mijn vader en verder niet veel. Al twee keer met hem naar het ziekenhuis geweest, waarvan een keer gepland. De tweede keer was om een verstopping te verhelpen. Zo af en toe moet hij nog weer even herinnerd worden dat hij niet alles zo maar weer kan eten. Frustrerend maar niet onoverkomelijk zou ik zeggen. Ik weet wel dat ik erg op moet passen voor mijn eigen gewicht aangezien we tegenwoordig alleen nog maar vol vette hap in huis hebben en vaak kleine dingetjes zoals gebak eten. Mijn vader is na de operatie te veel afgevallen en moet nu heel hard zijn best doen om (met een te kleine maag) weer wat kilo's aan te komen.
Verder heb ik nog een kennismakingsgesprek gehad met een school als voorbereiding op een sollicitatie. Erg mooi want als er iets is waar ik wel een beetje over in zit is het krijgen van een baan. Alle internationale pogingen zijn mislukt en de inlandse (Nederlandse) waren tot nu toe niet heel erg serieus..... tot deze dan. Deze laatste is een die ik toch wel graag zou willen. Maar afwachten hoe ik het ga doen tijdens het echte sollicitatie gesprek. Een Nigeriaan zou zeggen 'we bidden voor je'. Ik zeg gewoon zet je beste beentje voor en ga ervoor.
Andere plannen? vandaag met mijn broer maar eens op auto jacht zodat ik weer wat bewegingsvrijheid krijg en niet altijd maar hoef te vragen.