snoepjes .... - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu snoepjes .... - Reisverslag uit Suleja, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

snoepjes ....

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 Mei 2012 | Nigeria, Suleja

of kersen op de taart? Ik weet het niet zeker maar de snoepjes zijn hier beter dan de taarten en ik heb hier nog nooit kersen gezien. Zelfs niet in pot!
Maar als het kersen op de taart zijn dan weet ik wel dat de Nigeriaanse taart er beter van wordt.
Deze week had ik een paar snoepjes en kersen.
Het eerste snoepje was op dinsdagavond. Gezellig naar een gratis Deense film tijdens het Europese filmfestival hier in Abuja. Samen met Hanneke, de vrouw van de ambassadeur, heb ik kunnen genieten van een heel goede film over het onrecht op een Deense school in 1969, Drømen (we shall overcome). Ik geloof oprecht dat deze film een goede film is je te laten nadenken over beloven en doen. Over dromen en daden. Een jongetje van 10 die in opstand komt tegen de directeur nadat hij een oor van het jongetje zwaar beschadigd heeft. Een jongetje van 10 die sterker is dan zijn ouders, docenten en zijn klas uiteindelijk meekrijgt in zijn stille gevecht tegen onrecht. Geïnspireerd door Martin Luther King vecht het jongetje zijn gevecht.

Het tweede snoepje of misschien de echte kers kreeg ik zondag toen ik mijn was mocht doen bij de ambassadeur thuis. De was in de wasmachine (!) en dan lekker kletsen en boekje lezen, vervolgens was in de droger en tweede was in de machine en weer lezen en kletsen. Heerlijk relaxed. Mijn was had deze luxe behandeling wel nodig aangezien het allemaal helemaal vochtig was geworden in mijn 'nieuwe' huis. Bert en Hanneke hadden bezoek van een Nederlands stel dat zich moest oriënteren op het wonen in Nigeria, dus weer lekker kunnen kletsen over mijn ervaringen hier.
Ergens in de middag vertelde Hanneke dat ze die avond naar een culturele avond moesten, een avond met dans en muziek georganiseerd door de Israelische Ambassade. Ik mocht wel mee als ik dat wilde. Bert moest alleen even bellen of het goed was dat hij drie gasten mee nam. Eigenlijk had ik geen echte keuze, dat mag ik wel van Hanneke, ze vraagt het maar het is eigenlijk altijd al wel besloten.
Dus die avond zaten we tussen allerlei hogepiefen te genieten van Israelische dans en muziek en daarna eten natuurlijk.

Van hoeveel van dit soort kersen of snoepjes ga ik nog genieten hier in Nigeria? Ik weet het niet maar ik weet wel dat ik alles nu intenser ga beleven.

  • 29 Mei 2012 - 07:27

    Liesbeth :

    Geniet er maar nog even van..

  • 29 Mei 2012 - 15:27

    Wieteke:

    Ik wilde hetzelfde gaan typen als Liesbeth...

    Enjoy!! Alles wat je nog mee kan pakken, doen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 902
Totaal aantal bezoekers 157696

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: