o oooooo.... - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu o oooooo.... - Reisverslag uit Lafia, Nigeria van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

o oooooo....

Door: geotje

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Maart 2011 | Nigeria, Lafia

Jipeeee eindelijk weer twee scholen bezocht deze week!!!! Heerlijk om mijn vrijwilligers weer aan het werk te zien. Jennifer, mijn ADHD-tje, was de eerste omdat ik haar nog niet had zien lesgeven. Goed dat ik daar als eerste was want er was genoeg gebeurd.
Vice-principal en principal waren de vorige dag met elkaar op de vuist geweest. Tot bloedens toe! dat is namelijk de manier om een verschil van mening op te lossen. Gewoon een snel pak slaag en niemand praat er meer over. Zo denkt Jennifer er ook over als ze lesgeeft. Iets wat ze beloofd heeft nooit te doen toen ze aan dit project deel ging nemen. Leerlingen slaan met een dunne stok!!! Ik was geschokt toen ze na een goede les van 50 min in de laatste 20 minuten met een stok ging rond lopen en leerlingen letterlijk op de vingers tikte. Bah!!! moest ik toch ff een stokje voor steken.
Gisteren was het gelukkig allemaal wat minder gewelddadig maar toch ook vreemd. Niet in de school maar meer op de weg naar de school. Na een grapje mocht ik van mijn chauffeur rijden!!! Eindelijk weer controle op de weg! Ik mocht rijden!..... tot we iets voorbij Akwanga waren althans. Daar werden we van de weg gehaald door de road security. Een blanke vrouw achter het stuur van een regeringsauto is toch wel heel vreemd. Mijn chauffeur heeft ene lang gesprek gehad en nog steeds mochten we niet door. Pas na het betalen van 2000 naira (10 euro) mochten we verder. Hij achter het stuur. Lief als hij is parkeerde hij na 1 km de auto langs de weg stapte uit en zei dat ik maar weer moest rijden. Jippeeee!!!1
De rest van de dag was helemaal okay. De vrijwilligers in Kokona zijn toppers dus daar hoef ik echt niet over in te zitten.