.....maar toch een beetje feest - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu .....maar toch een beetje feest - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

.....maar toch een beetje feest

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 Oktober 2015 | Kameroen, Kumbo

Vandaag waren we met een kleinere delegatie dan gepland in Kiyan. Een dorp niet al te ver van Kumbo af. Om eerlijk te zijn, als je er heer rijd besef je je eigenlijk niet dat je niet meer in Kumbo bent.
Voor het dorp was alles een beetje dubbelzinnig. Groot feest want ze ontvangen voor de laatste keer boeken van Knowledge for Children. Ze zitten dit schooljaar voor het vijfde jaar in het programma en moeten dus na dit jaar zelf hun boeken betalen. Dit is de laatste donatie.
De andere kant.....in de kerk vlak achter de school werden drie kinderen herdacht die gisteren in een ernstige brand in hun huis in Douala waren omgekomen. De stoffelijke overschotten waren met de auto die achter ons reed binnen gebracht.
Ouders in het dorp moesten dus kiezen voor een feest voor de boeken of voor een herdenking van het meest trieste wat ouders kan overkomen.

Klinkt raar maar aan onze zijde van het gebouw was het feest er niet minder om. Alle leerlingen van de school waren aanwezig. Er werd gedanst, gezongen, gesproken en ik mocht foto's maken.

• 07 Oktober 2015 - 09:35

Wieteke:

Ze zeggen toch altijd: "vreugde en verdriet liggen dicht bij elkaar". Nu ken ik die term meer uit de sport, maar in jouw verhaal geldt dat dus ook. Bijzonder!
    Ik was trouwens nooit zo blij als ik boeken 'mocht' ophalen op school.... ;-)