Intenational teachersday - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Intenational teachersday - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Intenational teachersday

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 Oktober 2015 | Kameroen, Kumbo

Vandaag hebben we de 22ste internationale dag van de leraar gevierd. Ik denk dat in Nederland niet veel mensen daarvan op de hoogte waren. Op mijn oude school hebben ze er in elk geval (nog) niets aan gedaan. Nou hier is dat wel anders. Docenten hebben allemaal een dag vrij (sommigen nemen een tweede dag om uit te rusten van deze dag).
De docenten uit de omgeving van Kumbo zijn allemaal uitgenodigd voor een algemene viering in het Stadion. Dit is praktisch naast mijn huis. Om 9.00 zou het festijn beginnen en Esly was al onze directeur speciaal uitgenodigd om boeken te komen aanbieden aan winnaars van verschillende activiteiten. Nieuwsgierige ik dacht, ik rij wel met je mee dan pik ik mijn camera thuis op en kom ik wel wat foto's maken. Docenten zouden allemaal moeten marcheren voor de SDO, de hoogst aangeschreven persoon in onze omgeving.
Om 10.30 was net wat meer dan de helft van de stoelen voor de principals en headteachers bezet. Esly had zich al op haar stoel gezet en ik werd wat ongeduldig springerig. (Veel werk in mijn hoofd wat ik in deze tijd ook had kunnen doen.) Toch begon de ceremonie meester maar te praten over de docenten voor wie tijd zo belangrijk is en die zich zeker op een dag als vandaag van de goede kant moesten laten zien en dat helaas niet deden. Alleen de studenten van 3 verschillende teacher training colleges stonden midden op het sportveld klaar. Netjes op gesteld in rijen.
Om 10.45 was mijn geduld op en ben voor een laatste shot op het dak geklommen van een nooit afgebouwd theater (of zo). In de hoop op een wonderbaarlijke actie van de nog steeds toestromende docenten. Dat ze allemaal zomaar in 1 vingerknip klaar zouden gaan staan voor mijn foto.
Helaas. Ik heb verder het evenement niet gezien. Ik weet alleen van Esly dat zij de prijzen voor het touwtrekken (!) heeft mogen uitdelen. Volgens Esly ook van meet af aan de favorieten, de dames hadden namelijk nog al wat gewicht in de strijd.
Op mijn terug weg van kantoor naar huis was er in mijn straat en bij het centrum van mijn wijk, de rotonde, genoeg te beleven. Veel aangeschoten docenten in de vele barretjes en eettenten. Wel gezellig.
Ik snap wel dat sommige kinderen zonder docent in de klas zouden kunnen zitten morgenochtend........

  • 06 Oktober 2015 - 11:14

    Peter:

    Op het Marianum in Groenlo en Lichtenvoorde tracteert de directie al jaren op gebak en steekt zo haar waardering niet onder stoelen of banken!

    Groet!

  • 07 Oktober 2015 - 09:42

    Wieteke:

    Ik heb op Facebook toch wel een paar cadeautjes voorbij zien komen, die leraren hadden gekregen van school ofwel leerlingen.... Er gebeurt dus wel iets mee in Nederland, maar niet zo groots als bij jou. Een vrije dag, ceremoniemeester, alcohol... Klinkt goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 157461

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: