Opnieuw beginnen - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Opnieuw beginnen - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Opnieuw beginnen

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 September 2015 | Kameroen, Kumbo

Vandaag ben ik aangekomen in mijn nieuwe woning. Vanaf heden woon ik in Kumbo en voor nu maar misschien ook voor het komende jaar in een appartement in het Himalaya instituut. Een organisatie dat partner is van Knowledge for Children. Bij dit huis komt een grote prive kamer met eigen douche (met warm stromend water) en toilet. Een grote gedeelde kueken waar ik mijn eigen fornuis heb. Een gedeelde woonkamer met tv, dvd-speler en sataliet, maar vooral banken. Een bibliotheek en general health center op de begaande grond. Luxe zal ik maar zeggen.
O ja, en wifi! dus updates voor mijn blog zullen geregeld in de avond komen. Ik weet niet of het snel genoeg is voor Skype en of ik daar dan veel extra voor moet betalen. Maar daar kom ik in de loop van de week wel achter.
Mijn reis hierheen was prima, goede vlucht met klm/air france en de auto rit van 8,5 uur was ook goed te doen (met mijn ogen dicht). Heb helaas daardoor bijna niets van de omgeving gezien. De enige stukken die ik heb meegemaakt waren zeer bosrijk en erg vochtig. Trouwens voor de nieuwsgierigen...ogen dicht vanwege slaap gebrek van de laatste week, niet van angst.
Nu zit ik dan in mijn kamer gebruik te maken van de luxe: kop thee, wifi en contact met het thuisfront via de app. Hoe anders was het 5 jaar geleden toen ik net aan kwam in Lafia. Een wereld van verschil. Hoe die verschillen zich door zullen trekken naar andere vergelijkingen zullen jullie vast wel in dit blog lezen. Voor nu zeg ik weltrusten en tot schrijfs.

  • 14 September 2015 - 13:01

    Diana:

    Hoi Ingrid,

    Dat klinkt inderdaad als luxe. Veel plezier in je nieuwe onderkomen, en leuk om de reisverslagen te lezen.

    xx

  • 15 September 2015 - 08:42

    Peggy Van Reuler:

    Ha Ingrid,

    Ook niet verkeerd om een keer op deze manier te beginnen. Veel plezier op je nieuwe stek en succes!


  • 30 September 2015 - 18:54

    Renske :

    Hoi Ingrid,

    Ik vertrek 20 oktober naar Kumbo om als fysiotherapeut te gaan werken in het Banso Baptist Hospital. Zou ik jou wat mogen vragen over de gebruiken en misschien heb je tips voor mij over Kumbo? Het wordt mijn eerste reis naar Afrika.

    Groetjes Renske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 157496

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: