Zwembad-dagen - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu Zwembad-dagen - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

Zwembad-dagen

Door: Ingrid de Wit

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 Augustus 2015 | Oeganda, Entebbe

De laatste 2 nachten van mijn verblijf in Oegande verblijf ik in aardige luxe. Een goed en groot hotel met zwembad en andere voorzieningen. (Niet alles even goed aangezien ik momenteel in een heel goed internetcafe zit om dit laatste verslag te typen.) Maar mensen zijn uitermate vriendelijk, het is rustig en het water in het zwembad is zeer aangenaam. Zo ook het uitzicht langs het zwembad......althans gisteren middag toen ik terug kwam van mijn shoebill jacht.
Een mooie (ik schat in) Nederlandse man met een iets te wollige baard, een stel jonge gasten die een vriend aan het opjutten waren bij de springplanken (uiteindelijk niet gesprongen) en een mooi afgetrainde Oegandees aan het baantjes trekken. Naast het mooie uitzicht waren er ook nog wat minder aantrekkelijke mannen met iets te veel bier in het lijf langs het zwembad. Ik schat ik dat zij er waren voor de 3-daagse UNDP vergadering die vanaf vandaag start in het hotel. Bier geeft lef kan ik in dit geval zeggen. Een Noor en Brit daagden elkaar uit voor een duik van af de 10meter toren. De commotie rond die |Noor en Brit trokken mijn aandacht weg van mijn puzzelboekje en tot mijn verrassing had ik een buurman op het ligbed naast mij gekregen. De gast die niet van de springplank afdurfde te springen. Hij stelde zich voor in zeer gebrekkig Engels als Jorge uit Uruguay. Wat ik begreep was dat hij uit Congo een paar dagen in Oeganda was met vrienden. Wat hij precies in Afrika deed begreep ik niet behalve dat het iets met 'rapits' moest zijn.
Spaans is een mooie taal en Uruguajanen zijn volgens mij de Italianen van Zuid-Amerika. Wat een charmeur. Ik ging me zowaar ook nog mooi voelen met mijn oerwoud-teint (witte benen, permanent shirt met 3kwart-mouw) in mijn bikini. Het was duidelijk wat zijn doel van de dag was. En het mooie.....een oudere Oegandees heeft het hele verhaal mee zitten luisteren. Het hele spel zitten aanschouwen en het oogcontact dat wij zo af en toe hadden zij genoeg over zijn gedachten: 'one-night-stands zijn goedkoop en moet je niet aan beginnen'.

• 12 September 2015 - 22:52

Gerjan Wagenvoort: