In het Nest - Reisverslag uit Kibale, Oeganda van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu In het Nest - Reisverslag uit Kibale, Oeganda van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

In het Nest

Door: Ingrid de Wit

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 Juli 2015 | Oeganda, Kibale

Altijd lasting om je aan te passen aan de snelheid van een land. Het lijkt me toch weer aardig te lukken. Ik begin me zelfs weer wat thuis te voelen in de drukte en lichte opdringerigheid van de straat. Momenteel zit ik in Fort Portal. Voor de tweede keer. Dit keer in een ander internet café dan de vorige. In de hoop dat mijn blogs nu wel gepost worden. Ze zullen dus niet helemaal chronologisch verlopen doordat ze nu geport worden en dat ik er elke keer een andere datum voor zet. Ik wacht af. Voor alle duidelijkheid. Ik heb niet twee keer en eerst dag gehad, ben van Entebbe naar Masaka gegaan, een weekend in Kampala gelogeerd en nu een week in de omgeving van Fort Portal rondgehangen.
Morgen komt Patience naar Fort Portal, een Oegandeze vriendin die ik nog ken van Nigeria. Samen gaan we dan nog naar haar huis tussen de kratermeren. Ik heb daar al 3 nachten geslapen, heerlijk op retreat. Met Patience zal dat wel anders zijn.

Vandaag ben ik terug gekomen van een nachtje in Chimps Nest bij Kibale Forest. In dit stuk oerwoud is een groep van zeker 100 tot 150 chimpanzee’s te vinden. Veel mensen gaan dan ook op een trekking of habituation (een dag lang chimps volgen). Ik heb mij dat geld bespaard omdat ik volgende week mijn trekking ga doen in Bodongo forrest. Ik ben naar de Wetlands geweest voor een korte wandeling.
In situaties als deze merk ik dat ik steeds mondiger durf te zijn en vreemdelingen durf aan te spreken en durf te vragen of zijn toevallig ook plannen hebben. Als je alleen reist moet je toch wat om kosten te halveren. Zo was ere en frans stel dat ook net was aangekomen voor een nachtje in het nest. Ze hadden verder geen plannen dus ik stelde voor om naar de wetlands te gaan met hun auto. Ideaal!
Met z’n drieen een rondwandeling gedaan met een aardige score van 5 soorten apen, verschillende bleu birds en het nationale dier van Oeganda, de kraanvogel. Ook voor de avond waren ze snel verkocht voor de nacht wandeling. Een bijzondere tocht opzoek naar bush baby’s, echte nachtdieren. En ja hoor,…… ik heb er eentje vast kunnen leggen met mijn super de luxe camera……Foto’s volgen wanneer in weer in Nederland ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Dit is de verzamelplaats voor verschillende reisverslagen. Het is ooit begonnen met mijn verslagen over Nigeria. Daar heb ik 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan. Na alle complimenten over de verhalen van toen heb ik besloten al mijn reizen maar te verslaan via deze mogelijkheid. Veel leesplezier.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 157548

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 13 September 2016

Een lerende gemeenschap ontwikkelen

11 Juli 2015 - 06 Augustus 2015

Backpackend door Oeganda

09 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Op visite in Canada

17 Oktober 2010 - 17 Juni 2012

werken als teacher trainer

Landen bezocht: