De langste dag - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu De langste dag - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Ingrid Wit - WaarBenJij.nu

De langste dag

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

17 Juli 2014 | Canada, Lake Louise

Vandaag even niet een hele dag in de auto. Vandaag de dag van een leuke wandeling. Op advies van Kim's zusje hebben we besloten om naar Moraine Lake te gaan om in de 'Valley of ten peaks' te wandelen.
We mochten het gebied niet in met minder dan 4 personen in een groepje ivm beren. Twee Britse zusjes sloten zich bij ons aan en zo zijn we met zijn vieren de klim begonnen op het Larch Valley trail naar Sentinel Pass. Het was een pittige klim en Kim had veel last van luchtgebrek. Gelukkig was het gezellig en was er veel te zien.
Boven, met het uitzicht op de pass die erg steil bleek te zijn, begon een korte discussie of we verder zouden gaan of dezelfde weg terug zouden kiezen. Verder betekende: de steile pass op en dan 11 km over Sentinel Pass en door Paradise Valley naar de parkeerplaats om vervolgens terug te liften. Terug betekende: dezelfde route terug over een druk wandelpad.
Mijn keuze? De pass op en door naar Paradise Valley. Kim moest er wat langer over nadenken. Haar optie kon ook nog zijn: terug en ons oppikken op de parkeerplaats. Uiteindelijk hebben we met z'n allen de hele wandeling afgemaakt. 9 uur hebben we er in totaal over gedaan. Niet in de laatste plaats door de hoogtevrees en conditiegebrek van Kim.